Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromsvätskebyte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vad jag vet ska man lufta i denna ordningen (som jag skrev tidigare); vä fram, hö fram, vä bak, hö bak.
    Sen får det inte ta ens nära slut i behållaren för då får du göra om allt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Originally posted by TobbeC
      Varför skall man inte ha motorn på? Ingen motor, inget bromsservo...
      Tja, det går väl kanske bra med motorn igång också. Men varför vill man ha det? Det är ju inte alltför tungtrampat när luftningsnippeln är öppen

      Comment


      • #18
        så då har jag luftat systemet två gånger till!! i den ordning du sa Per medans bilen är heeelt avstängd. Har gjort av m 2 liter bromsolja... men fortfarande händer absolut ingenting när jag trampar på bromsen... kan det vara något annat som e fel??

        Innan jag skulle byta olja o lufta så har jag haft oken helt av från bilen för lite service på dom....

        Håller på att bli knäpp..

        o nu funkar itne vinterbilen heller så nu har jag ingen bil alls. får låna för att ta mig til jobb.. snart kör ja den till verkstad....

        *SUCK*
        Vart tog min nacken vägen!?

        Comment


        • #19
          Kom det någon luft när du luftade andra gången?

          En snabb titt i Haynes boken för *host* "bil av annat märke" säger:
          "If difficulty is experienced in bleeding the braking circuit...this maybe due to air trapped in the ABS hydraulic unit..."

          Men jag har ingen aning om det kan vara så på coupen.

          Comment


          • #20
            kom absolut ingen luft andra gågngen jag lufftade inte tredje gången heller =)

            Pratade men en kille som vet lite om bilar han trodde det kunde vara huvudcylindern. Att packningran vänt sig där. Eftersom pedalen går i botten direkt. Han sa att om där va luft kvara så skulle den ändå fjädra tillbaka lite.

            Så jag ska skruva loss den imorgon o se om felet kan vara där.

            Någon som vet vart man kan köpa sådan packningar?? måste man gå till en fiatverkstad för det??

            fan bara en vecka kvar till besikting så det börjar bli lite stressigt nu... har ju itne kunnat testa den på vägen ännu heller så det lär väl säkert dyka upp något då oxå...

            Jaja tipps om någon har tack =)
            Vart tog min nacken vägen!?

            Comment


            • #21
              Är det samma bromshuvudcylinder på alla coupeer?

              hittar ingen på skroten som suttit på en 20vt.
              Vart tog min nacken vägen!?

              Comment


              • #22
                Var den trasig?
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #23
                  vet ite har inte skruvat av den o kollat... men när ja ringde till fiatåterförsäljare så hatr dom inga packningar bara utan man må¨ste köpa HELA cylindern. Så jag frågade inte pris ens men såg att det fanns på skroten. den kostade 600där. Men som sagt har inte kollat den jag har kanske räcker man justerar packningen, har förhoppningsvis bara vänt sig ut o in när ja luftat... så det blir till att skruva mer... *suck*
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • #24
                    Finns ingen Fiatverkstad i skåne?? De brukar ha större efarenhet av luftning. Dyrt brukar det inte vara heller.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      jo det finns några inom 3-5mils omkrets men ingen av dom har sett en coupe i verkligeheten än mindre arbetat m en sån. Fast lufta borde dom ju kunna, fast som sagt förmodligen är det packningen som hamnat fel (bromsen i botten under luftning) o då blir det dyrt o åka till dom ändå. börjar bli lite väl mycket pengar för tillfället... behöver mer lön innna ja fortsätter *suck*
                      Vart tog min nacken vägen!?

                      Comment


                      • #26
                        någon som vet om det finnns rep satser till huvudbromscylindern?? Har ringt till olika fiat o dom säljer bara HELA huvudcylindern som kostar 4400kr. Annars får det bli til att köpa en sån...
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Indian
                          någon som vet om det finnns rep satser till huvudbromscylindern?? Har ringt till olika fiat o dom säljer bara HELA huvudcylindern som kostar 4400kr. Annars får det bli til att köpa en sån...
                          Köp den inte hos fiat. Kolla med Bil & Industribromsar.

                          http://www.gulasidorna.se/query?what...ode=665524&ax=

                          Jäkligt duktig på bromsar. Han servade mina ok nyligen.
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment

                          Working...
                          X