Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränsletrycksregulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränsletrycksregulator

    Har beställt ett evo-chip (kopia från nån snubbe i england) till min coupe 16vt. Tydligen rekomenderas det att man byter bränsletrycksregulator samtidigt. Vad jag har förstått ska det vara en 3 bars regulator. Det verkar finnas mängder av olika bränsletrycksregulatorer, progressiva, inställbara, linjära etc.

    Fråga: Vilken ska jag välja? Vad är det för fördelar och nackdelar med dessa olika?

  • #2
    Du kan t.ex. ta en 3 bar BTR från Coupe 16V eller 20V turbo. Så passar den direkt in i fuel railen.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Kollade med fiat idag. De kunde inte ens få fram ett pris, hade aldrig sålts någon sådan i sverige förut. Det är inte nån här som har koll på om det finns någon annan vanligare bil som har en 3 bars regulator origianal? Vore kul om man kunde hitta nån billig på skroten eller så.

      Comment


      • #4
        De som jag vet om som chippat o installlerat en regulator så har de varit en proggressiv.
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Togge på forumet säljer BTR. Tror de är linjära. Kolla med honom.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment

          Working...
          X