Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilder på min nya coupe!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bilder på min nya coupe!!!

    http://www.garaget.org/?car=28066

    /allan

  • #2
    Läcker! Ser mycket välvårdad ut! När tänkte börja uppgradera det som står på garaget?

    MVH
    Almir
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      har bytt dump (forge) å köpt kallare stift sedan jag köpte den..dena månaden blir det avgassystem, växelspaksdamask, handbromsdamask å kanske fjäderbenstag!!!

      /allan

      Comment


      • #4
        Originally posted by allan
        har bytt dump (forge) å köpt kallare stift sedan jag köpte den..dena månaden blir det avgassystem, växelspaksdamask, handbromsdamask å kanske fjäderbenstag!!!

        /allan
        Du skulle bygga avgassystem eller köper du ett? Om du inte sänkt den tycker jag du ska satsa på en sänkning före fjäderbensstag. En sänkningssats kostar 500kr mer än staget.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          ska bygga ett eget avgassystem..beställer nog 3" sportkatt denna veckan sen rostfria rör köper jag på mekonomen..om det dönar för mycket får det bli en slutdämpare me..

          Ja det med fjäderbenstaget har du nog rätt i..har me tänkte på de..fjäderbenstaget å sänkning samspelar nog..

          /allan

          Comment


          • #6
            Originally posted by allan
            ska bygga ett eget avgassystem..beställer nog 3" sportkatt denna veckan sen rostfria rör köper jag på mekonomen..om det dönar för mycket får det bli en slutdämpare me..

            Ja det med fjäderbenstaget har du nog rätt i..har me tänkte på de..fjäderbenstaget å sänkning samspelar nog..

            /allan
            Jag känner skillnaden efter sänkning och jag tror inte att staget märks så mycket som sänkning. Räkna med att byta fjäderbenslagren när du sänker kostar ca 530kr/paret. Behövs inte bytas om de inte är slitna men jag valde att byta mina när jag ändå har plockar ner allt.

            Sen ska man egentligen köra en hjulinställning men jag märker inte att bilen uppför sig konstigt så jag väntar med det ett tag tror jag, men kommer kosta strax under 1000kr så lite extra kostnader tillkommer.

            Lycka till med avgassystemet lägg upp massa bilder på bygget.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              vadå finns det två fjäderbenstag eller är det fjädrarna du menar??

              Comment


              • #8
                Originally posted by allan
                vadå finns det två fjäderbenstag eller är det fjädrarna du menar??
                Jag menar fjädrarna
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Re: bilder på min nya coupe!!!

                  Originally posted by allan
                  http://www.garaget.org/?car=28066

                  /allan
                  Provkörde denna bil i juli -04. Mycket fräsch, men jag avstod på grund av tygklädsel och vibrationer i framvagnen (dåliga fälgar?). Är det fixat? Gillade det dova mullret från Ferrita rostfria avgassystemet. Skall du byta det? I så fall kan jag vara intresserad...
                  Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
                  Lancia Thema Executive 3.0 CRD
                  Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
                  Ducati Multistrada 1000 DS

                  Comment


                  • #10
                    okok...Jag köpte den av en som hete jonas möller i Stockholm..

                    Ja det var det enda jag me inte tyckte om att det var tygklädsel...på anonsen såg man ingen bild inifrån så har skickade några bilder inifrån..hade de varit de andra vanliga tygsätena hade jag skitit i bilen men jag tycket faktiskt att de här turbo stolarna är riktigt fina..har bara sett dom på en bil till....hjulinställning är gjord på 17" fälgarna för 2000:- i stoclholm så bilen går som en dröm..
                    Ångrar absolut inte köpet..vad skulle han ha för den när du kollade på den??

                    MVH/allan

                    Comment


                    • #11
                      -04 hade jag fått den för 125K. Då hade den gått under 3000 mil. Förförra ägaren (?) bodde i Malmköping och skrev en hel del här på forumet. Skall du sälja det gamla avgassystemet?
                      Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
                      Lancia Thema Executive 3.0 CRD
                      Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
                      Ducati Multistrada 1000 DS

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bear
                        -04 hade jag fått den för 125K. Då hade den gått under 3000 mil. Förförra ägaren (?) bodde i Malmköping och skrev en hel del här på forumet. Skall du sälja det gamla avgassystemet?
                        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=73

                        Där har vi den bilen! Nu när du säger så vet jag vem du menar.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Ja..det är den bilen jag har köpt....jag fick ge 95.000 för den...biligt tycket jag medtanke på milen och skicket...bilen är som ny invändigt och endast något litet stenskott i fronten.

                          Jag får se om jag ska sälja ferrita systemet sen..hör av mig isf..troligtvis blir det så,..

                          /allan

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by allan
                            Ja..det är den bilen jag har köpt....jag fick ge 95.000 för den...biligt tycket jag medtanke på milen och skicket...bilen är som ny invändigt och endast något litet stenskott i fronten.

                            Jag får se om jag ska sälja ferrita systemet sen..hör av mig isf..troligtvis blir det så,..

                            /allan
                            Vad är felet på Ferrita systemet förstår jag inte?
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              de är inget fel...vill bara ha ett 3" helsystem ist utan dämpare me..

                              Comment

                              Working...
                              X