If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by allan de är inget fel...vill bara ha ett 3" helsystem ist utan dämpare me..
Ferrita är 2.5" från katten och bak eller? Du vinner inget på en 3". Vore jag du hade jag satsat på en downpipe och racekat och låtit Ferritas system sitta kvar. Men jag är inte du och du är inte jag
Jag ska köpa sportkatt nu sen en downpipe av togge i vinter....men det sitter ju 3st dämpare på feritta systemet 2,5" som sitter på nu...en stor dämpare ca 70cm lång efter katten sen är det raktör ca 1m sen sitter det en mindre dämpare sen är det en bit rör till sen sitter set ju en slurdämpare me..vet inte om det är orginal..tror de....det är dom jag vill ha väck..å när jag ändå ska bygga om allt så kan jag ju lika gärna ta 3" på allt..har man det värsta så har man även om det inte gör så mycket nytta..
3" väger mer, tar mer plats och kostar mer än 2.5". Och ger ingen effekt efter halva vägen bakåt, om du inte har över 400hk..
Och sänker man en bil gör man alltid hjulinställning efteråt, främre toe-in blir nästan alltid ändrad. Sen minskar även cambern (från original -1 till nästan noll), så personligen tycker jag att det är på plats med camberbultar (tex. H&R från Bilmodecenter) så får man direktare styrning och mindre understyrt.
ja du har ju mycket mer erfarenhet om avgassystem än vad jag har..så jag ska överväga ett 2,5" system efter katt..ja det väger ju trots allt lite mer och blir kanske lite klumpigt...det har du ju helt rätt i..
Det andra du skrev fattar jag ingenting av det me å sänka bilen...vill du förklara lite nogranare för en nybörjare..???
Originally posted by per 3" väger mer, tar mer plats och kostar mer än 2.5". Och ger ingen effekt efter halva vägen bakåt, om du inte har över 400hk..
Och sänker man en bil gör man alltid hjulinställning efteråt, främre toe-in blir nästan alltid ändrad. Sen minskar även cambern (från original -1 till nästan noll), så personligen tycker jag att det är på plats med camberbultar (tex. H&R från Bilmodecenter) så får man direktare styrning och mindre understyrt.
Efter att ha kört lite fort inatt och svängt lite känner jag att hjulinställning behövs på min efter sänkning. I låga farter märker jag inget men i farter över 180km/h och lite tvärare kurvor märker jag att bilen inte är som den ska vara. Antar att det beror på hjulinställningen har inte kännts så förr.
påtal om det om man ska uppgradera bromsarna och byta till bättre skivor och belägg behöver man då också bytta alla bromsoken får i så falll blir det ju svindyrt att bytta..
Comment