Announcement

Collapse
No announcement yet.

Italienska Coupeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tyckte oxå att de var ovanliga, jag tog ändå bild på i princip ALLA jag såg under nästan en hel vecka!... Så det finns förvånansvärt få. Trodde det fanns massor.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      trodde oxå det skulle finnas många i Italien. förra året va jag nästan två veckor på italiens vägar. såg endast en tror jag i en liten liten by. blå 16vt.
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #18
        Är (var) inte Couperna ganska dyra i Italien? Har för mig jag läst om att de har ganska seriös skatt på bilar, beroende på effekt och motorvolym. Ungefär som här nere (DK), den avgiften/skatten slipper man om man exporterar bilen. Detta gör att bilarna upplevs som ganska billiga för oss, men hutlöst dyra för urinvånarna.

        Panda 169

        Comment


        • #19
          Under Träffar - "Coupeträff hos Viksson", sista sidan (6) la jag ut bilder på en gul Coupe Turbo jag träffade i Florens förra sommarn. Mycket plastbitar. Coolt om verkligen Abarth varit där och pillat.
          Italienarna har en betydligt färskare vagnpark än vi i Sverige. Jag så inte många UNO på 3 veckor och min egen var nog den enda UNO Turbon i norra italien...
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #20
            Originally posted by per
            Här var det buckligt! Denna 1.8 16V hade gått 19400mil..
            Fler buckliga F..t

            Calgari/Sardegna/It. håll tillgodo...
            Attached Files
            Last edited by pazzo; 1 August 2007, 11:37.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #21
              Sassari/Sardegna/It.

              Räcker med en liten knuff så blir dom så här......
              Attached Files
              Last edited by pazzo; 1 August 2007, 11:43.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #22
                PER!

                Hur nollställde du styrsystemet? Körde på 95:an nu med och fick inte så värst bra laddtryck.. Tänkte testa så som du gjorde.. Ngot annat speciellt man skall tänka på?
                Last edited by malmros; 1 August 2007, 22:51.
                Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jim
                  Är (var) inte Couperna ganska dyra i Italien? Har för mig jag läst om att de har ganska seriös skatt på bilar, beroende på effekt och motorvolym. Ungefär som här nere (DK), den avgiften/skatten slipper man om man exporterar bilen. Detta gör att bilarna upplevs som ganska billiga för oss, men hutlöst dyra för urinvånarna.
                  Jo det stämmer har en italiensk bekant som berättade det. De skatter efter volym och effekt, något i den stilen. B.l.a därför de försöker hålla motorvolymen nere. Antar det är därför de har 2 liters V6 med dubbelturbo och liknande motorer där nere
                  Fiat Coupe 20VT Plus -99
                  "Trying is the first step towards failure"

                  Homer S

                  Comment


                  • #24
                    Oj! Gammal tråd!
                    Nollställa systemet: Lyft säkringen till ECU:n (sitter under plastkåpan i övre hö hörn i motorrummet) i en halvtimme sådär. Eller koppla loss batteriet. Fast då tappar man radioinställningar osv..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X