Tyckte oxå att de var ovanliga, jag tog ändå bild på i princip ALLA jag såg under nästan en hel vecka!... Så det finns förvånansvärt få. Trodde det fanns massor.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Italienska Coupeer
Collapse
X
-
-
Är (var) inte Couperna ganska dyra i Italien? Har för mig jag läst om att de har ganska seriös skatt på bilar, beroende på effekt och motorvolym. Ungefär som här nere (DK), den avgiften/skatten slipper man om man exporterar bilen. Detta gör att bilarna upplevs som ganska billiga för oss, men hutlöst dyra för urinvånarna.
Panda 169
Comment
-
Under Träffar - "Coupeträff hos Viksson", sista sidan (6) la jag ut bilder på en gul Coupe Turbo jag träffade i Florens förra sommarn. Mycket plastbitar. Coolt om verkligen Abarth varit där och pillat.
Italienarna har en betydligt färskare vagnpark än vi i Sverige. Jag så inte många UNO på 3 veckor och min egen var nog den enda UNO Turbon i norra italien...Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Last edited by pazzo; 1 August 2007, 11:37.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Last edited by pazzo; 1 August 2007, 11:43.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
PER!
Hur nollställde du styrsystemet? Körde på 95:an nu med och fick inte så värst bra laddtryck.. Tänkte testa så som du gjorde.. Ngot annat speciellt man skall tänka på?Last edited by malmros; 1 August 2007, 22:51.Fiat Coupé Turbo 20VT 1999
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271
Comment
-
Originally posted by Jim
Är (var) inte Couperna ganska dyra i Italien? Har för mig jag läst om att de har ganska seriös skatt på bilar, beroende på effekt och motorvolym. Ungefär som här nere (DK), den avgiften/skatten slipper man om man exporterar bilen. Detta gör att bilarna upplevs som ganska billiga för oss, men hutlöst dyra för urinvånarna.
Comment
-
Oj! Gammal tråd!
Nollställa systemet: Lyft säkringen till ECU:n (sitter under plastkåpan i övre hö hörn i motorrummet) i en halvtimme sådär. Eller koppla loss batteriet. Fast då tappar man radioinställningar osv..
Comment
Comment