Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJÄÄLP!!!! Vad är fel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    ...

    ...
    Attached Files
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #92
      Hej! Hög HC kan bero på så mycket.. Jag vet då Jag just nu läser en kurs i "internal combustion engine" av Heywood...

      Det finns för många faktorer helt enkelt, men en keramisk cat har en livslängd på ca 15k mil...
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #93
        ...

        ...lutar väl åt katten då hon gått ca. 12.800
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #94
          Tyvärr är inte katalysatorn som orskakar problemet för att motorn ska endast spy ut en HC-halt på max 100 ppm helst mindre . Problemet kan vara felinställt avgaskam om inte kamremmen bytes på rätt sätt . Räcker att den är lite sen på avgaskammen för att motorn ska ha dålig förbränning = hög HC .

          Comment


          • #95
            ...

            ...felinställd avgaskam....? Nu kanske jag är smått efterbliven men borde då inte HC:t varit lika illa förra året isf? Förra året låg HC:t på 65.
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #96
              Har sett där kaminställningar som blivit lite förflyttade på flera bilar pga lösa kamhjul som på Coupé tex Alfa v6 QV , Ford fikus osv .

              Comment


              • #97
                bilen var ju chippad...så jag tror nog mest på kat

                Comment


                • #98
                  Originally posted by deltakungen
                  bilen var ju chippad...så jag tror nog mest på kat
                  Bra Björn, då blir det byte av katt och termostat. Du är min mentor och ledsagare så så får det bli!

                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #99
                    ....

                    ...sådär ja! Nu är termostaten bytt och kompressionstest gjort. Dock är byte av katt NÖDVÄNDIG då den verkar vara skitig och "obrukbar". Var och kollade ut en racecat på Uppsala Avgasteknik som ska slängas på så fort lite mer pengar dykt upp...

                    Hajade inte helt vad Marcus talade om ang. komp.testet. verkade ok och "låg på en 2:a"...men men...!

                    Nu kanske man åtminstone får en lite bränslesnålare QP än innan
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • ...

                      Sådär ja, nu sitter en racekatt på! Min gamla var visst FÖRBASKAT skitig och hade definitivt gjort sitt. Gillar extrabullret!

                      ...fast..., på vägen hem började insprutningslampan att lysa av och till....! Vad kan nu det bero på.... funderade om det hade med låg bensinnivå att göra men den har ju inte lyst nåt förr så....

                      Någon som känner sig manad.....?
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • Du kör möjligtiv inte med ett öppet eller inoljat luftfilter?
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • ...

                          ..nej, nybytt! Hmmmmm....................
                          /Giallo Ginestra

                          Comment


                          • ...

                            ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, så SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!

                            ÄNTLIGEN gick hon igenom besiktningen!!!!

                            Men killen som besiktigade var liiiite fundersam över ett HC på 400 vid tomgång och ett hoppande HC vid körning som då pendlade mellan 80-150 typ. Fast det är väl pga racekatten...?

                            Sen ska jag även byta nån slang vid turbon. "Hon hade visst kissat på sig lite" sa han och pekade. Såg ut som läckage så slang måste fixas.

                            Annars känns allt toppen!
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • Vad fick du betala för katten då?
                              Hur gick det med insprutningslampan?
                              Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                              Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                              Comment


                              • ...

                                ...betalade 2.500:- ink moms samt arbete

                                ...jo, insprutningslampan vill gärna tändas lite då och då...mystiskt! Detta med att lampan nu börjat tändas lite titt som tätt har ju satt igång nu efter kattbytet.....
                                /Giallo Ginestra

                                Comment

                                Working...
                                X