Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga till er med EVOCARS chip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jag har scannat vårat forum och jag har sökt på FCCUK forum men hittar inte en bra beskrivning på BTR byte på 16vt.

    Är det nån som kan länka till en bra beskrivning.

    Är det nån som har koll på vilken slang från fuel railet som är retur?

    Funkar verkligen btr från en 20vt. har en sådan men verkar vara ett helt annat Fuelrail eller så har jag gjort general tabbe för jag har köpt en add-on som ska sitta på returen som är ställbar och linjär.
    _____________________
    Överlycklig äger till:
    Fiat Coupe 16v Turbo -95

    Comment


    • #32
      Originally posted by Se_Fox
      Jag har scannat vårat forum och jag har sökt på FCCUK forum men hittar inte en bra beskrivning på BTR byte på 16vt.

      Är det nån som kan länka till en bra beskrivning.

      Är det nån som har koll på vilken slang från fuel railet som är retur?

      Funkar verkligen btr från en 20vt. har en sådan men verkar vara ett helt annat Fuelrail eller så har jag gjort general tabbe för jag har köpt en add-on som ska sitta på returen som är ställbar och linjär.
      Det här kanske skulle va något!
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Originally posted by Se_Fox
        Jag har scannat vårat forum och jag har sökt på FCCUK forum men hittar inte en bra beskrivning på BTR byte på 16vt.

        Är det nån som kan länka till en bra beskrivning.

        Är det nån som har koll på vilken slang från fuel railet som är retur?

        Funkar verkligen btr från en 20vt. har en sådan men verkar vara ett helt annat Fuelrail eller så har jag gjort general tabbe för jag har köpt en add-on som ska sitta på returen som är ställbar och linjär.
        och en till
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Jag satte min på returledningen.

          Jag nämnde tidigare att jag är missnöjd med mitt laddtryck. På femmans växel är allt frid och fröjd, den laddar stadigt 1,2 upp mot rödmarkeringen. Däremot på treans växel laddar den bara ca 1,1 till 3500 och börjar sen sjunka.

          Är det någon som förstår vad detta kan bero på?

          Comment


          • #35
            Om du kör med ett helt standard aggregat låter det som en rimlig möjlighet. Turbons förmåga att ladda styrs av motorbelastningen. Med lägre växel växlar du ner belastningen på motorn (grundfunktionen i en växellåda) och laddtrycket blir, allt annat oförändrat, lägre. Du ska testa laddtryck och kapacitet i uppförslut på 4:e och 5:e växeln för att få resultat som överrensstämmer med "databladet".
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #36
              Hmmm det har du rätt i... Man skulle ju önska att den kunde ladda lika mycket på trean och fyran eftersom det är på de växlarna man oftast vill ha mest acc. Det får bli till att uppgradera turbon

              Comment


              • #37
                Den sista bilden var klockren dock så kom den 3 timmar sent =)

                Igår äkte allt i. satte en justerbar linjär btr på returen och evo chip i boxern.

                Gjorde det traditionella "skruva loss och titta var det sprutar soppa" tricket. Hade lite flyt så jag hitta rätt på första försöket.

                tyvär ballade turbotrycks mätaren ut under operationen så jag vågade inte göra några förändringar i ladd tryck. Beror antagligen på ett T kors.

                Går lite mer oroligt på tomgång när den är varm men det tror jag är som nån sa innan att dom använder fler punkter längre upp.
                _____________________
                Överlycklig äger till:
                Fiat Coupe 16v Turbo -95

                Comment

                Working...
                X