Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torkarblad/Huvfjädrar från BilTema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Test i GP:

    http://www.gp.se/content/1/c6/26/13/39/Torkarblad.pdf
    Piaggio Purejet -06
    Fiat Coupe 20VT-98

    Comment


    • #17
      kör själv bara på bosch.. har alltid använt dem och är suverrän hållbarhet!
      Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

      Comment


      • #18
        Köpte ett par från Biltema för ett tag sen..tror de kostade 60-70kr styck. Funkar bra hittills.

        Comment


        • #19
          Har testat både (svin)dyra Bosch och lågpris från biltema, OK, micro mm. Kan väl säga att jag har både bra och dåliga erfarenheter av alla prisklasser.

          Men det var f-n inte roligt den gången då jag köpte ett 500-någonting kronors blad som var uruselt från försa dagen. Det var ett Bosch som förmodligen hade passerat bäst före datum och gummit torkat. Sen dess har det uteslutande vart biltemablad för min del.

          Comment


          • #20
            Originally posted by zealicious
            Ja, hittade något på BilTema också, men den såg billig ut ;-)
            http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=96816
            Fick med mig en sån (Rain-X-kopia) hem nu när jag var på Biltema och köpte gasdämpare till huven.
            Återkommer med feedback! På både glasmedlet och gasdämparna.
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #21
              Biltemas Rainoff funkar förvånansvärt väldigt bra.
              Har kört det på fars bil men även på Coupén och kan bara tala gott om det.

              Comment


              • #22
                Originally posted by alx
                Fick med mig en sån (Rain-X-kopia) hem nu när jag var på Biltema och köpte gasdämpare till huven.
                Återkommer med feedback! På både glasmedlet och gasdämparna.
                Kalas! Jag åker nog förbi idag också och köper, de kostade ju ingenting. Hörde från en kompis som hänger på SaabTurbo Forum att Rain X fått grymt bra betyg från dem också...
                Kör en Fiat Coupé 20V (VIS 154hk) från -10/98

                Comment


                • #23
                  Originally posted by malmros
                  kör själv bara på bosch.. har alltid använt dem och är suverrän hållbarhet!
                  Jag har också Bosch på mina nu, och de har fungerat bra det året jag haft min Coupé. Men nu är det dags att köpa nya. Ska testa flatbladstorkarna från BilTema tänkte jag...
                  Kör en Fiat Coupé 20V (VIS 154hk) från -10/98

                  Comment


                  • #24
                    Kolla på Coop om inte de har Rain-X. Vet inte varför jag fått för mig det så förmodligen ingår det väl inte i deras sortiment...
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • #25
                      Kanske dags för mig att knalla in där oxå - mina nya fina Valeo-blad verkar vara gjorda för många år sen.. Blev ränder nästan direkt.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #26
                        Hann testa både nya bladen och RainOff från BilTema igår...

                        Bladen passade grymt bra, snygga dessutom. Torkning då'rå? Jodå, de glider tyst över rutan och det blir inga konstiga spår efteråt. Perfekt än så länge.

                        RainOff förstod jag inte riktigt hur man skulle applicera. Jag drog på det först, men då blir ju rutan flammig. Ska man sedan efteråt torka bort det med fönsterputsen på macken igen? Nåväl, jag gjorde så iaf, och lät droppar av vatten ligga kvar på rutan efteråt. De försvann fint uppåt när man gasade iväg... Verkar fungera också. Men är det i den ordningen man borde göra det?
                        Kör en Fiat Coupé 20V (VIS 154hk) från -10/98

                        Comment


                        • #27
                          Vet inte, har hört att RainX kan ge flammig ruta om man inte rengör ordentilgt först, så jag brukar tvätta med Autoglyms fönsterputs (luktar gott....är nog någon petroliumbas i tror jag ) och sedan torka med T-sprit efter det. Därefter skall man väl lägga på 2 lager Xrain (låta torka emellan) och sedan polera rent med vatten. Som jag kommer ihåg det, var ju ett tag sedan jag la på senast. Vet inte om det är samma med RainOff.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #28
                            Man ska rengöra ytan först och sen stryka ett tunt lager rain nåntig, sen väntar man en stund o sen polera med en torr trasa, alltså samma princip som med att vaxa.

                            Comment


                            • #29
                              Ok. Tack till båda.
                              Det ska alltså hålla kvar även om man torkar av ytan.
                              Då fixar det sig...
                              Kör en Fiat Coupé 20V (VIS 154hk) från -10/98

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by alx
                                Fick med mig en sån (Rain-X-kopia) hem nu när jag var på Biltema och köpte gasdämpare till huven.
                                Återkommer med feedback! På både glasmedlet och gasdämparna.
                                La på "Rain off"-medlet i fredags.
                                Körde med bilen igår i regn på motorvägen. Behövde inte använda torkarna alls!!
                                Dropparna rinner av uppåt längs rutan. Funkar skitbra!
                                Kör man lite saktare kan man behöva köra nåt drag då och då med torkarna.

                                Nämnde detta med att jag precis hade lagt på Biltemas Rain off för Daniel från Meguiar som höll kurs för oss i lördags.
                                Han sa:
                                "Jodå, det funkar jättebra, i 2 veckor..."
                                Kan nog vara så. Medlet kostar 39:-
                                Meguiar's motsvarighet kostade nånstans mellan 200-300 spänn om jag minns rätt. Men det skulle då hålla bra länge. 1 år tror jag han sa.
                                Jaja, jag kör med detta tills det slutar fungera. Håller er uppdaterade.
                                Coupé 20VT LE -99 Svart
                                Camaro V8 1LE -14 Röd
                                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                                Comment

                                Working...
                                X