Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat coupe 16vt fuel problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Seriekopplade pumpar ger inget mer flöde, däremot paralellkopplade.. Men det verkar vara ett lite "trubbigt instrument"..?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      hehe du har helt ret ,tror jeg var lidt træt da jeg spurgte

      Comment


      • #18
        Originally posted by TurboB
        Dum fråga kanske men har du anslutit vacumslangen från regulatorn till insuget?
        FSE (Malpassi) har du monterat på returledningen gissar jag eftersom den inte ryms på orginalplatsen. Sitter orginalregularn kvar? Har du kollat så inte den är trasig? Rätt bränslefilter?
        Standardspridarna är på 384cc. Fuelrailen kan du nog bortse från eftersom det bara är ett metallrör. Det finns strip-bilar (Lancia) med över 800 hk som har orginalrail.

        jeg har ikke vacum slangen på den originale regulator mere, men det burde vek ikke være nødvendig ?

        Comment


        • #19
          Hur vet du att bränsletrycket faller? Har du dragit in en mätare i kupén? Eller har du kontrolerat trycket på rullande landsväg (dyno). Jag antar att du vet vad du gör men jag frågar ändå, du har väl kopplat in mätaren på rätt ställe (före regulatorn)?

          Comment


          • #20
            hej Linus, jeg har sat en ur midlertidig, uret sidder imellem fuelrail retur og brændstof regulatoren.

            Jeg håber at få fixet det snart, den trækker for vildt med en gt3582 lader

            Comment


            • #21
              Ok! Men när du läser av det. Hur gör du då? Hur ser du vad du har för tryck när turbon laddar?

              Comment


              • #22
                Lånar den här tråden lite..

                När du kopplar in en ny btr spelar det någon roll om vacc slangen till orginalen sitter kvar? Vart är det smidigast att skarva till den nya btren.

                Se http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8888
                för mer info.
                Turbo é livet

                Torx måste vara djävulens påfund...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Linus
                  Ok! Men när du läser av det. Hur gör du då? Hur ser du vad du har för tryck när turbon laddar?
                  hej linus jeg sæter mit diagnose stik og lader brædstof pumpen kører her stille jeg den til 3 bar uden at bilen er startet, jeg følger der efter ladetryket via diagnose stikket , eller apexi controlere, og der efter på brændstof uret. Her forventer jeg da jeg kører med linær BTR, at brædstoftrykket stiger sammen med ladetrykket.

                  Her kan jeg se at det starter med at stige fra 3 til 3.5 bar hvilken er ok, men derefter falder det ned til 3 bar !! når jeg boster med 1 bar. Det var her det skullke vise 4 bar brædstof tryk.

                  jeg er ret sikker på at mit problem er at jeg ikke kan få nok flow på

                  Comment


                  • #24
                    Ok! Jag förstår. Kanske att det är så att du behöver en större pump med de där spridarna då.

                    Comment


                    • #25
                      Ännu en dum fråga, men är bilen mappad ? (Eller ni kanske inte kunde fortsätta mappningen pga detta problem) Är den inte det och dina spridare bottnar lite hur som helst så kan det nog bidra till konstiga tryck

                      Dum fråga nr 2: Har du tillräckligt med soppa i tanken? =D
                      Min bil kan nämligen tappa soppatryck om jag har 1/5 i tanken eller mindre.

                      Annars är fuel-wiring-mod ett bra tips om du misstänker pumpen.
                      Last edited by Fuel; 11 September 2007, 01:11.
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #26
                        Godmorgen, jeg jeg har mappet bilen det var der vi opdaget det :-( og det var med fuld tank 98 oktan

                        Comment


                        • #27
                          jeg har bestilt en pumpe mere, som bliver forbundet prallel, jeg poster et bildet af det når det er fixet

                          Comment

                          Working...
                          X