Seriekopplade pumpar ger inget mer flöde, däremot paralellkopplade.. Men det verkar vara ett lite "trubbigt instrument"..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
fiat coupe 16vt fuel problem
Collapse
X
-
-
Originally posted by TurboB
Dum fråga kanske men har du anslutit vacumslangen från regulatorn till insuget?
FSE (Malpassi) har du monterat på returledningen gissar jag eftersom den inte ryms på orginalplatsen. Sitter orginalregularn kvar? Har du kollat så inte den är trasig? Rätt bränslefilter?
Standardspridarna är på 384cc. Fuelrailen kan du nog bortse från eftersom det bara är ett metallrör. Det finns strip-bilar (Lancia) med över 800 hk som har orginalrail.
jeg har ikke vacum slangen på den originale regulator mere, men det burde vek ikke være nødvendig ?
Comment
-
Hur vet du att bränsletrycket faller? Har du dragit in en mätare i kupén? Eller har du kontrolerat trycket på rullande landsväg (dyno). Jag antar att du vet vad du gör men jag frågar ändå, du har väl kopplat in mätaren på rätt ställe (före regulatorn)?
Comment
-
Lånar den här tråden lite..
När du kopplar in en ny btr spelar det någon roll om vacc slangen till orginalen sitter kvar? Vart är det smidigast att skarva till den nya btren.
Se http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8888
för mer info.Turbo é livet
Torx måste vara djävulens påfund...
Comment
-
Originally posted by Linus
Ok! Men när du läser av det. Hur gör du då? Hur ser du vad du har för tryck när turbon laddar?
Her kan jeg se at det starter med at stige fra 3 til 3.5 bar hvilken er ok, men derefter falder det ned til 3 bar !! når jeg boster med 1 bar. Det var her det skullke vise 4 bar brædstof tryk.
jeg er ret sikker på at mit problem er at jeg ikke kan få nok flow på
Comment
-
Ännu en dum fråga, men är bilen mappad ? (Eller ni kanske inte kunde fortsätta mappningen pga detta problem) Är den inte det och dina spridare bottnar lite hur som helst så kan det nog bidra till konstiga tryck
Dum fråga nr 2: Har du tillräckligt med soppa i tanken? =D
Min bil kan nämligen tappa soppatryck om jag har 1/5 i tanken eller mindre.
Annars är fuel-wiring-mod ett bra tips om du misstänker pumpen.Last edited by Fuel; 11 September 2007, 01:11.3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
Comment