Bytte turbo förra året till en lågmila begagnad i fint skick. Gick som satan och efter ungefär halva säsongen ställde jag manuellt ner laddet med en pysventil (ja fy skam på torra land). ner till 0,9 då bilen skulle gå pendlar trafik och lugna körkortet lite...
När jag sedan i slutet på säsongen skulle ställa upp det var det kvar på 0,9 max. Sa väl mest hmm och ställde av henne i väntan på mecket.
Nu vid påställning laddar hon ännu mindre, kan pressa upp henne i 0,7 max..och detta med öppen pys.
Gissar på en kass wastegate/dump (som iof är ny) och eller någon slang som kan vara dålig.
Tänkte mest höra om någon anna varit med om ungefär samma eller har tips. Har öglat igenom liknande problem.
Är mitt i felsökande men tips är alltid trevligt
När jag sedan i slutet på säsongen skulle ställa upp det var det kvar på 0,9 max. Sa väl mest hmm och ställde av henne i väntan på mecket.
Nu vid påställning laddar hon ännu mindre, kan pressa upp henne i 0,7 max..och detta med öppen pys.
Gissar på en kass wastegate/dump (som iof är ny) och eller någon slang som kan vara dålig.
Tänkte mest höra om någon anna varit med om ungefär samma eller har tips. Har öglat igenom liknande problem.
Är mitt i felsökande men tips är alltid trevligt
Comment