Har som sagt problem med laddet, antagligen med stor sannolikhet pga en spricka på trycksidan i turbosystemet.
Var förbi med Freddan på deras öppethusdag på Rosso, mest för att kika på bilarna, men vi va lite sena så de va typ inget kvar att se. Nu så till historien:
Bor 2hållplatser ifrån Rosso och tänkte att de vore perfa att lämna bilen hos dom för att felsöka läckaget. Har tidigare fått turbon förstörd pga en engine flush men alla förtjänar väll två chanser här i livet och en tid för felsökning bokades in på tisdag denna vecka.
Lämnar dels en muntlig + skriftlig instruktion att FÖRST kolla trycksidan för läckage och SEDAN kolla felkoder från styrboxen. Även notis om att dom ska ringa INNAN dom påbörjar och om dom hittar nått.
Hör inget under hela tisdagen varpå jag åker dit på eftermiddagen. Då står bilen fint parkerad utanför. Från mekens håll får jag kommentaren "någon har mixtrat med din bil" vilken han menar, du har pysventil istället för EBV och därför funkar det inte...konstigt när man kört pys i snart 1,5 säsong..hmmm
Genom felkoderna såg dom att bilen lagt sig i limp-home läget och därav dålig effekt o ladd....enligt dom.
"Det är bara att koppla in EBV'n så ska allt funka igen" fick jag som löfte...Frågade då om dom gjort det åt mig? Men de hade dom inte.
Spenderade en kväll med att rengöra EBV o koppla in alla slangar igen. Ger mig ut på en provtur och felet kvarstår, dock mer pulver då styrboxen nollats. Men fortfarande ett läckage och max 0,5 i ladd.
Rosso hade alltså INTE kollat trycksidan, INTE följt kundens anvisningar och INTE löst problemet eller ens hittat felet.
Tur är väl att man slapp betala.
Bara en liten reminder om GBG's slappaste verkstad.
Don't go there...iaf inte om ni vill få bilen fixad.
Var förbi med Freddan på deras öppethusdag på Rosso, mest för att kika på bilarna, men vi va lite sena så de va typ inget kvar att se. Nu så till historien:
Bor 2hållplatser ifrån Rosso och tänkte att de vore perfa att lämna bilen hos dom för att felsöka läckaget. Har tidigare fått turbon förstörd pga en engine flush men alla förtjänar väll två chanser här i livet och en tid för felsökning bokades in på tisdag denna vecka.
Lämnar dels en muntlig + skriftlig instruktion att FÖRST kolla trycksidan för läckage och SEDAN kolla felkoder från styrboxen. Även notis om att dom ska ringa INNAN dom påbörjar och om dom hittar nått.
Hör inget under hela tisdagen varpå jag åker dit på eftermiddagen. Då står bilen fint parkerad utanför. Från mekens håll får jag kommentaren "någon har mixtrat med din bil" vilken han menar, du har pysventil istället för EBV och därför funkar det inte...konstigt när man kört pys i snart 1,5 säsong..hmmm
Genom felkoderna såg dom att bilen lagt sig i limp-home läget och därav dålig effekt o ladd....enligt dom.
"Det är bara att koppla in EBV'n så ska allt funka igen" fick jag som löfte...Frågade då om dom gjort det åt mig? Men de hade dom inte.
Spenderade en kväll med att rengöra EBV o koppla in alla slangar igen. Ger mig ut på en provtur och felet kvarstår, dock mer pulver då styrboxen nollats. Men fortfarande ett läckage och max 0,5 i ladd.
Rosso hade alltså INTE kollat trycksidan, INTE följt kundens anvisningar och INTE löst problemet eller ens hittat felet.
Tur är väl att man slapp betala.
Bara en liten reminder om GBG's slappaste verkstad.
Don't go there...iaf inte om ni vill få bilen fixad.
Comment