If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag hittar ett fåtal givare på motor. Knacksensor, temperatur, oljetryck och impulsgivare vevaxel.
Den sistnämnda sitter på kamrem sidan, och är också utbytt sedan denna tråd påbörjades.
Den såg bra rutten ut, men byte till nytt gjorde ingen ingen skillnad på varvet.
Finns det en till givare någonstans?!
Nr 14 rpm och DTC sensor verkar vara samma pryl, eller hur?!
Då är den iaf bytt.
Sidospår - Så jag har letat efter denna beskrivning!
Nr. 13 Diagnostic socket, finns det möjlighet att få ut data eller stoppa in data denna väg!? Några felkoder kanske...
Är det någon som har koll på detta?
De har ingen knacksensor.
Testa först att byta soppafilter, stift, tändkablar, luftfilter osv. Sen kan vi se!
Stift o kablar potentiellt från 1988.. du hör ju.
Jag tror icke felet sitter i elektroniska tändningen/boxen etc, de brukar antingen funka eller inte alls. Digitalt gubevars!
Man ska aldrig säga aldrig men tror som sagt man bör testa allt klassiskt först, "vanliga servicejobbet".
Är även kompet testat?
Bensinfilter bytt idag. Varvade marginellt, något högre.
Felet kvarstår.
Har också beställt renoveringssats för insprutningen.
Återkommer när den är bytt.
Funderar på att göra en film om det på tuben... kan det vara intressant kanske?
Bytt stiften än?
Annars funderar jag åter på tankluftningen. Att locket flyger ett par meter är inte normalt, inte extremt vakuum heller.
Testa lite snabbt att accelerera utan tanklocket monterat (ej full tank då )..?
Nu har det gått några månader.
Bränsletrycket är kollat. Det ligger något över (mindre än 5%) oavsett varvtal.
Har fortfarande inte koll på var den andra varvtalssensorn sitter, undrar om det är en annan modell som menas...
Renoverings kit är bytt på "förgasaren" och det gjorde marginell skillnad. +500 rpm ungefär.
Men den "vinsten" försvann när jag bytte tändkablar. (Känner mig helt förvirrad....)
Fortfarande det märkliga fenomenet med övertryck ibland i tanken, och ibland undertryck.
När jag skulle visa en kamrat problemet, och jag provocerade fram felet ute på landsväg, så blev vi stående med bil som vägrade fortsätta/starta.
Det bättrade sig efter typ två minuter och bilen startade som vanligt och vi kunde rulla hemåt igen.
Är nu mer inne på att det är insprutnings munstycket som inte funkar som det skall. Var hittar man sånt? Ebay?
Comment