Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spider -74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    tjusigt!! Hur mäter den luften?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #47
      MS använder väl mapsensor.

      Panda 169

      Comment


      • #48
        MS mäter mot en mappsensor och så byter man givarna till en spjällägesgivare och en lufttempgivare i plenumet samt en lambdasond för rätt förbränning. Jag passade på och byggde mig ett 36-1 triggerhjul med en hallgivare för att styra både insprutning och tändning. Riktigt kul att kunna sitta i bilen och justera tändningen med ett par knapptryckningar på datorn och se på mätarna hur värdena ändras. När jag testkörde låg lambda värdet mellan 14.6 och 14.9 med den rätt råa startmappen.

        Återkommer när jag har testat tuning programmet vad jag får för förbrukning o.s.v.
        Mr Ersson
        124 Spider -74

        Comment


        • #49
          Liten uppdatering från garaget!



          Jag har äntligen kommit igång igen och börjat bygga på Spidermotorn så jag kan åka till sommaren. Det har blivit lite godis i den och Engson motor har hjälpt mig med alla maskinbearbetningar. Aktuell spec. är Högkomp kolvar i 0,60 öd och smidda stakar från Lancia, 105 TC topp som portas och planats enligt Gry Croft rekommendationer. Lättat svänghjul och balanserat ihop med vevaxeln samt nya fastroadkammar med lite högre lyft.

          Nu ska jag bara börja bygga ihop mitt MegaSquirt som kommer att styra både tändning och bränsle. På bilden syns triggerhjulet som kommer att styra allt när jag blir klar

          Jag ska försöka hålla igång nu framtill nyår och bygga, så målet är att motorn sitter i till trettonhelgen om inte familjen knotar allt för mycket...

          Mvh Ersson
          Attached Files
          Last edited by ersson; 25 December 2010, 19:22.
          Mr Ersson
          124 Spider -74

          Comment


          • #50
            Ser spännande ut

            Comment

            Working...
            X