Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det skulle kunna bero på dålig svetsbarhet i utblåset eller kombon av olika material. Om sista biten är annat än annat än rostfritt dvs.
    Men jag får helt klart kolla upp om det går att rodda.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

    Comment


    • Gällande tidigare diskuterad dispyt med osrav-återförsäljaren Zagato Lancia kan jag meddela att de nu har återbetalat försäkringen på frakten (~300kr).

      Men jag tycker nog att det är en klen tröst när jag handlat så pass dyra prylar av dem och fått dem levererade med avskavd färg på ett flertal ställen... Tråkigt.
      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

      Comment


      • Kort beställda

        Ja då kan jag äntligen göra en uppdatering på ECU-monitor fronten.

        Efter en del pillande så har jag med en polares hjälp snickrat ihop och beställt ett kort. Kommer nog bli riktigt nice.

        Kortet är gjort i två lager och mäter 50x80mm. Huvudsakligen använder vi ytmonterade komponenter som således sitter på baksidan av kortet och displayen på den andra sidan, därav det lilla formatet.

        Funktioner:
        • Mikroprocessor, ATMega32
        • Extra minne, möjliggör lagring av data så som bilder för grafiskt interface samt loggning av data
        • Monokrom 2.3'' grafisk skärm med touchscreen (svart grafik på genomskinlig bakgrund)
        • Bakgrundsbelysning med valfritt ställbar färg samt ljussensor för automatisk justering av ljusstyrkan jämtemot kupéns
        • USB-ansluting till dator
        • Möjlighet till anslutning av externa enheter via SPI, exempelvis diodstyrning av upp till 30 individuellt reglerbara dioder(växlings/varvtalsindikering)

        Ja det är vad jag kan komma på för tillfället, nu är det bara upp till bevis och få ihop alla trådarna vad gäller programmeringen. Jag har på den fronten lyckats locka med ytterligare en polare så vi är tre som får slå våra skallar samman och försöka reda ut allt!

        Fortsättning följer...
        Last edited by Axl; 15 February 2012, 12:24.
        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

        Comment


        • Det där gillas starkt! Keep it up!

          Angående klämman på slutröret så beror det på att man själv ska kunna justera hur långt in/ut det ska sitta. Kanonbra tycker jag i alla fall! Monterat än Axel?

          Comment


          • Originally posted by Ankan
            Det där gillas starkt! Keep it up!

            Angående klämman på slutröret så beror det på att man själv ska kunna justera hur långt in/ut det ska sitta. Kanonbra tycker jag i alla fall! Monterat än Axel?
            Nope, har inte hunnit fixa avgaset ännu, ska åka ut i helgen och försöka få det gjort.
            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

            Comment


            • Senaste tillskottet, inget fan av öppna luftfilter.

              Coupé 20VT -99 - Projekttråd

              Comment


              • Anti insug och dumpljud?

                Comment


                • Ja jäklar vem är inte det.. man tröttnar iaf fort.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Ja jäklar vem är inte det.. man tröttnar iaf fort.
                    Jo gör säkert jag med om några år

                    Comment


                    • Jo det e lite för mycket pysande. Turbon ska höras sjungandes genom det rostfria avgaset!

                      Sen inbillar jag mig att det är enklare att hålla koll på vad för luft man får in i spisen.. smidigt att bara byta filtret med jämna mellanrum.
                      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                      Comment


                      • Kör själv med originalbox med större (4") tratt, funkar skitbra. Andas bättre på höga varv samt samma ljudnivå som original. Med din originaltratt har man lite tidigare/högre vrid istället. Tror jag.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Intressant! Det får mig osökt att tänka på en basreflexport för högtalare, har herrn möjligen använt dylik?

                          Originally posted by per
                          Kör själv med originalbox med större (4") tratt, funkar skitbra. Andas bättre på höga varv samt samma ljudnivå som original. Med din originaltratt har man lite tidigare/högre vrid istället. Tror jag.
                          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                          Comment


                          • En liten kluring. Har nämligen sökt med ljus och lykta efter originalfälgarnas bredd utan resultat.

                            På min kärra så vet jag iaf att det är 225/45R16 som är däcksdimmensionen. Dock är som sagt fälgbredden svår att hitta. Googlar man på den dimensionen generellt så hittar man att min bredd är 7.5'', medel 8'' och max 9''. Detta leder ju osökt till att jag tror att fälgarna är 8'' breda som original på en 20VT-99.

                            Någon som vet exakt?
                            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                            Comment


                            • Originally posted by Axl
                              Intressant! Det får mig osökt att tänka på en basreflexport för högtalare, har herrn möjligen använt dylik?
                              Jepp! Samma form.

                              Fälgarna är 7x16".
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X