Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    okej själva grejen med powerflex är ju just att de håller bättre och längre än vanliga gummibussningar. Pengar i sjön med andra ord då.. det räcker som svar för mig
    Hur ofta har du bytt spindelleder?

    Comment


    • #92
      Mina har väl hållt ett par år per sida.. fast konstigt nog har de senaste hållt länge. Jag har väl kört för lite!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #93
        Jag bytte allt i framvagnen på min 2007. Gjorde underverk för komfort och styrkänsla. Sen kryddade jag allt med camberbultar, grövre krängare bak och nya Bilsteindämpare. Blev som en helt ny bil

        Jag har aldrig testat powerflex men läste en del om folk som fått problem med spruckna eller slitna bussningar. Inget för mig.
        Last edited by Freddan72; 15 September 2011, 17:38.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #94
          LE-kit

          Var nere i garaget i kväll och testade kjolpaketet lite seriösare och det satt banne mig som en smäck



          Det var så pass bra passning att sidokjolen satt kvar av sig själv. Bra jobbat AutoDS.



          Får bli till att pinna iväg till någon lackerare i morgon och se till att få det lackerat! Någon som kan rekommendera någon duktig här nere i krokarna?
          Coupé 20VT -99 - Projekttråd

          Comment


          • #95
            Re: LE-kit

            Originally posted by Axl
            Var nere i garaget i kväll och testade kjolpaketet lite seriösare och det satt banne mig som en smäck



            Det var så pass bra passning att sidokjolen satt kvar av sig själv. Bra jobbat AutoDS.



            Får bli till att pinna iväg till någon lackerare i morgon och se till att få det lackerat! Någon som kan rekommendera någon duktig här nere i krokarna?
            snyggt
            Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
            Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

            Comment


            • #96
              Re: Re: LE-kit

              Originally posted by Torsten 20vt
              snyggt
              Jodå, kan nog bli nice.

              Några frågot till er som monterat kjolpaket. Det verkar finnas lite olika tillvägagångssätt nämligen.

              Har ni skruvat kjolarna på något ställe eller bara limmat?
              Har ni monterat rördistanser på undersidan mellan kjol/chassie? (Har för mig att jag läst att det är så original någon stans)
              Hur har ni gjort med stänkskydden i bakre hjulhusen? Vore ju schysst om man kunde flytta ut dom på ett snyggt sätt så de skyddar kjolen pss som i originalutförandet. Skulle för övrigt vilja ha likvärdiga där fram, skulle iofs kunna funka med helikoptertejp kanske?
              Coupé 20VT -99 - Projekttråd

              Comment


              • #97
                riktigt schysst Axl!
                funderar på att själv fixa le-kjolar och läpparna, precis som du gjort, till nästa sommar.
                du får gärna skriva hur du gått tillväga när de väl är på plats
                Ingen Fiat längre. Men en italiensk Ducati tar jag hand om

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Gripen
                  riktigt schysst Axl!
                  funderar på att själv fixa le-kjolar och läpparna, precis som du gjort, till nästa sommar.
                  du får gärna skriva hur du gått tillväga när de väl är på plats
                  Ska se till att dokumentera det, så slänger jag upp lite bilder sen.
                  Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by Axl
                    Ska se till att dokumentera det, så slänger jag upp lite bilder sen.
                    Goodie!
                    Ingen Fiat längre. Men en italiensk Ducati tar jag hand om

                    Comment


                    • kommer bli bra det där! Vad jag vet så behöver du inte skruva fast kjolarna. Det räcker med limmet
                      Bort med lyktspolningen bara så

                      Comment


                      • Här har vi skrivit lite förr om kjolarna:

                        http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ghlight=kjolar

                        Som synes på bilden planslipade jag kjolarna (efter sprutspackel), blev riktigt bra! De är rätt "vågiga" i ytan annars. Med lack syns det verkligen.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Har du testat vrida på hjulen? Nu hade iof jag andra fälgar, men hjulen tog i när man vred på ratten så jag fick såga ut lite i framkant minns jag.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • Originally posted by per
                            Här har vi skrivit lite förr om kjolarna:

                            http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ghlight=kjolar

                            Som synes på bilden planslipade jag kjolarna (efter sprutspackel), blev riktigt bra! De är rätt "vågiga" i ytan annars. Med lack syns det verkligen.
                            Ja jäklar, det var en hel del spacklat där. Då får det bli en rejäl övergång för säkerhets skull.
                            Originally posted by Aloha
                            Har du testat vrida på hjulen? Nu hade iof jag andra fälgar, men hjulen tog i när man vred på ratten så jag fick såga ut lite i framkant minns jag.
                            Nej, det tänkte jag inte på.

                            Tack för tips!
                            Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                            Comment


                            • Originally posted by Aloha
                              Har du testat vrida på hjulen? Nu hade iof jag andra fälgar, men hjulen tog i när man vred på ratten så jag fick såga ut lite i framkant minns jag.
                              Oj! Hur stora hjul hade du då?
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by per
                                Oj! Hur stora hjul hade du då?
                                17" med 10mm spacers, minns dock inte vilka däck jag hade på då.
                                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                                http://www.garaget.org/?car=38250

                                Comment

                                Working...
                                X