Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lilla spöket Unon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Sicken pralin,Filip!
    Blir nog toppen denna till slut!
    Fan att man inte kunde invänta ngn schysst Uno eller dyl.
    Nu blev det panik-köp av en Snabel....blä!
    Och inte har man gjort ngt åt 164:an heller.
    Är nog den lataste människan i Sverige...
    :-)

    //C

    Comment


    • #47
      Originally posted by callep
      Sicken pralin,Filip!
      Blir nog toppen denna till slut!
      Fan att man inte kunde invänta ngn schysst Uno eller dyl.
      Nu blev det panik-köp av en Snabel....blä!
      Och inte har man gjort ngt åt 164:an heller.
      Är nog den lataste människan i Sverige...
      :-)

      //C
      tjena calle. näe en snaabel i inte min kopp. knallar nog hellre ;-) 164:an din e ju fin ju!
      mvh filip
      Filip Wennergren
      070-7707711

      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

      Comment


      • #48
        Originally posted by bellafiat
        tjena calle. näe en snaabel i inte min kopp. knallar nog hellre ;-) 164:an din e ju fin ju!
        mvh filip
        Mjaoo,den är skaplig iaf!Men som de flesta äldre bilar,så finns det lite pyssel!
        Tro mig,hade jag inte varit tvungen att fixa en bil snabbt så hade Snabeln fått ruttna bort för min del.Cyklade ju annars men tyvärr dragit på mig en nasty sjukdom som pajat cirkulationen i en del kroppsdelar.Fryser som f-n till och från.
        Men räcker med att starta 164:an så blir man varm i själen...
        ;-)
        Men lär firra en Fiat tills nästa vinter,så man kan hänga här mer!
        Tror jag ska skrapa lite trisslotter hädanefter,vill ha en 500 Twin-Air helt plötsligt...
        :-)
        /C

        Comment


        • #49
          kom i lådan idag. kanske inte den mest detaljrika/finish, men man måste ju ha en modellbil av den riktiga till samlingen...

          lilla unon ska bli färdigpolerad till på tors. så tills dess får jag leka med denna. vårfeeling i sthlm idag! tjoho!
          Attached Files
          Last edited by bellafiat; 8 March 2011, 17:26.
          Filip Wennergren
          070-7707711

          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

          Comment


          • #50
            Som jag minns det lossar den i framkant (alltså kanten närmast dig). Tror även det fanns beskrivet i vanliga instruktionsboken.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              att lyfta av mätarhuset (det står beskrivet i handboken men jag fattar inte va dom menar?)

              ska man dra huset rakt upp i framkant, alltså närmast föraren. eller ska man dra huset rakt upp i bakkant, närmast fönstret? någon som gjort detta och kan tipsa?

              vill ju inte slita sönder ngt. ska bara byta en lampa bakom klockan.

              hoppas få lilla unon i denna vecka. poleringen tog lite längre tid. den va visst aldrig vaxad sedan 1989 :-9 men det blir skitbra. har sett den färdiga huven och taket.

              var och hämtade färg idag i huddinge. så snart så... :-)

              inga picktjurs – tråkigt.
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #52
                Jag fick "konsultera" min Haynes då det var några år sedan jag mekkade med min Uno 55.
                Du ska bara dra den rakt upp. Enl. boken så pillrar man in fingrarna på sidorna och drar uppåt.
                Sedan lossas de 2 skruvarna och hastighetsmätarwiren. Då kan du lyfta på instrumenteringen.
                Fiat Punto Easy 1.2 -13
                Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                Comment


                • #53
                  Originally posted by bellafiat
                  att lyfta av mätarhuset (det står beskrivet i handboken men jag fattar inte va dom menar?)

                  ska man dra huset rakt upp i framkant, alltså närmast föraren. eller ska man dra huset rakt upp i bakkant, närmast fönstret? någon som gjort detta och kan tipsa?

                  vill ju inte slita sönder ngt. ska bara byta en lampa bakom klockan.

                  hoppas få lilla unon i denna vecka. poleringen tog lite längre tid. den va visst aldrig vaxad sedan 1989 :-9 men det blir skitbra. har sett den färdiga huven och taket.

                  var och hämtade färg idag i huddinge. så snart så... :-)

                  inga picktjurs – tråkigt.
                  Vad jag minns så var det enklast om man lyfte kanten närmast vindrutan först, annars riskerade man att skada några plasöron som satt i bakkant (närmast ratten).
                  Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                  Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                  Comment


                  • #54
                    hämtade lilla spöket uno idag. passade på att byta lampor i instrumentet också. man drar panelen rakt upp i framkant först (närmast fönstret). så nu vet jag det :-)

                    "nya" originalmattor fick sin plats också :-)
                    mvh filip
                    Attached Files
                    Filip Wennergren
                    070-7707711

                    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                    Comment


                    • #55
                      en tiiilll...
                      Attached Files
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • #56
                        en sista...
                        Attached Files
                        Filip Wennergren
                        070-7707711

                        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                        Comment


                        • #57
                          Blankt o fint!
                          Grattis!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by per
                            Blankt o fint!
                            Grattis!
                            u bet. han som polerade svor salvor. den var så matt att jag lätt skulle kunna hängt ajfånen på utsidan av dörren. som en sån här klibbmatta man kan ha på instrumentpanelen ;-)

                            men nu jäklar ser jag ljuset i tunneln... och jag börjar bli kär :-9
                            /filip
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #59
                              Man blir alltid kär i sin Uno... Bara just för att den är numero Uno
                              Din är inte bara blank, utan "spegelblank". Grattis till en fin bil!
                              Fiat Punto Easy 1.2 -13
                              Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                              Comment


                              • #60
                                Min Uno -84 som också var vit. Torr som sandpapper i lacken när jag köpte den men efter lite jobb blev den rätt blank.
                                Attached Files
                                Fiat Punto Easy 1.2 -13
                                Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                                Comment

                                Working...
                                X