Announcement

Collapse
No announcement yet.

Totos Fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haha exakt.. Att de har mkt mindre ET gör väl sitt till med, den extra spårvidden.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • skruv o mutter

      Idag så var jag iväg o fixade lite nya pinnskruvar o muttrar till toppen.
      Pinnskruvarna till termostaten och förlängda muttrar till grenrör/insug vilket gör det lättare att nå dem.
      Attached Files

      Comment


      • Uppsala motorslip ville ha ca 10000:- för portning och planing av en 1,3l 8v lock

        Comment


        • Originally posted by radical_minus
          Uppsala motorslip ville ha ca 10000:- för portning och planing av en 1,3l 8v lock
          Vilket överpris! Ingick inte ens fräsning då? Det är ju typ det viktigaste att göra.
          Som jag misstänkte så var de dyra. Skicka toppen till Erland på topplocksverkstan, kanonbra kille att ha o göra med!

          Comment


          • Ja så bra kommer det inte att smaka efteråt

            Comment


            • Slangar

              Bromsoken från Uno Turbo är ju lite större än originaloken, vilket resulterade i att jag behövde kortare slangar. Det sitter även banjo på originaloken så det blev svårt att hitta nån som passade...
              Så jag stack till Slangservice och skaffade stålomspunnet
              Attached Files

              Comment


              • Ha! Tjusigt
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Slangar på plats

                  Nu är det luftat o klart inför säsongen!
                  Stålomspunnet, nya rör och nipplar
                  Attached Files

                  Comment


                  • Portning fortsätter

                    Sista putsen på insuget är äntligen gjort. Jag lyckades få till hyffsat raka kanaler iaf. Tyvärr så har jag ingen bild före men jag kan lova att skillnaden blev "ganska" stor
                    Attached Files

                    Comment


                    • Nice work!!

                      Har du satt ihop motorn än?

                      Btw.. du är inte intresserad av mätare längre?

                      Comment


                      • Yttre finish

                        Dubbel-Weberinsuget var tyvärr inte anpassat för ett portat topplock Det var även inte anpassat för ett extraktorgrenrör......så det blir till att slipa vid flänsen på utsidan också. Har börjat lite grovt här innan jag går på med lite finare slippapper.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Originally posted by radical_minus
                          Nice work!!

                          Har du satt ihop motorn än?

                          Btw.. du är inte intresserad av mätare längre?
                          Har upptäckt att det är skitkul med portning Vet dock inte hur resultatet blir....

                          Jag velar för tillfället med kamaxlar. Vet inte riktigt vilken jag ska välja, men jag har lovat mig själv att det blir en beställning innan helgen

                          Just det, mätarna! Jag ska kolla ebay först, om det finns Rallyns kombinerade vattentemp/oljetryckmätare.

                          Comment


                          • Originally posted by toto
                            Har upptäckt att det är skitkul med portning Vet dock inte hur resultatet blir....

                            Jag velar för tillfället med kamaxlar. Vet inte riktigt vilken jag ska välja, men jag har lovat mig själv att det blir en beställning innan helgen

                            Just det, mätarna! Jag ska kolla ebay först, om det finns Rallyns kombinerade vattentemp/oljetryckmätare.
                            ja det finns en hel del kammar å välja på har jag upptäckt i varierande prissklasser. catcams verkade ha rätt många.

                            Din portning ska nog ge rätt bra resultat! Hur mycket är grenrörershålen större än utloppen på toppen?

                            Kolla du! Det va en från grannlandet som va intresserad av rubbet..

                            Comment


                            • Svetsa avgas

                              Har börjat lite med avgaset. Kollektorn hamnar lite för mkt åt höger så jag har måttat in en 30-böj för att det ska kunna dras i mitten av bilen. Tyvärr så är en bensintank i vägen för att även kunna placera utblåset i mitten Men å andra sidan så blir det mer original-look om det får mynna ut på högra sidan.

                              Undrar vad bostadsrättsföreningen säger om att svetsa i garaget? Blir nog till att låna svärfars garage.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Originally posted by radical_minus


                                Din portning ska nog ge rätt bra resultat! Hur mycket är grenrörershålen större än utloppen på toppen?

                                Inte en aning faktiskt, men det skiljer nog inte så mkt har jag för mig. Kan mäta om du vill?

                                Comment

                                Working...
                                X