Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Coupé 20VT -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stora paket

    kom det idag, helgen räddad
    Attached Files
    JH

    20vT

    Comment


    • Hur går man in i "edit mode"?
      Edit: Såg nu att man får upp det på nya poster, verkar dock inte som att det går på gamla poster som härstammar från pre vB4?


      Snygga stolar Jon, är det Recaro speed?
      Var hittade du dem, är på jakt efter sådana nämligen...
      Last edited by Axl; 8 March 2013, 18:02.
      Coupé 20VT -99 - Projekttråd

      Comment


      • l
        Click image for larger version

Name:	Skärmavbild 2013-03-08 kl. 19.49.13.png
Views:	1
Size:	12.5 KB
ID:	248128Längt ned tv. på urkilppet, edit post..

        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Nej, jag håller med Axl. Jag skulle precis ändra en gammal post med samma resultat...som Axl.
          Sportbilshistoria:
          12-16 Coupé Fiat 20VT -98
          08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
          06-10 Porsche 924 N/A -83
          01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
          97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

          Comment


          • Samma för mig. Skulle in och ändra i HK listan men Edit knappen är borta. Skit och helvete!!
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • Ja har man inte o göra brukar det komma ändå..
              Glömde en liiiten detalj med mitt strålkastar mekande. De kommer från Uk...
              Fram med värmepickan igen då...
              Borra ut insatserna och byt den lilla plåtdjä...sbiten.. någon tidigare ägare har bränt insatsen med för stark glödlampa.
              Eller tror ni bilprovningen kan ha överseende med den lilla detaljen om fel ljusbild? förmodligen inte
              Attached Files
              Last edited by epostiljon; 9 March 2013, 20:58.
              JH

              20vT

              Comment


              • Originally posted by epostiljon View Post
                Jag tänker montera mina upsidedown bak för o komma åt justeringen enkelt.
                Freddan har länkat in en sida från rejsa angående det...hmm...minns inte vart bara .)
                Det var XYZ dämpare. En kille som heter FPE (Axls kompis) kör en Alfa 155. Här är hans tråd på rejsa Alfa Romeo 155 2.0 16V -96.

                Man var tvungen att göra ett litet hål i fästet för att komma åt justeringen. Här på sidan 9 ser du hur dom gjort

                Kolla bara så det funkar med bussningarna på dämparen. Är det samma storlek på övre och nedre infästningen? Jag har aldrig bytt dämpare på min så har inte kollat dimensionerna.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Det fick bli samma färg på lyktinsidan som bilen.
                  Attached Files
                  JH

                  20vT

                  Comment


                  • Snyggt! Så du har bilens färg på sprayburk?

                    Nu får jag snart ta mig i nackskinnet o kila ner i garaget. När de där stolarna landar, då jevvlar!

                    - - - Updated - - -

                    Originally posted by Freddan72 View Post
                    Det var XYZ dämpare. En kille som heter FPE (Axls kompis) kör en Alfa 155. Här är hans tråd på rejsa Alfa Romeo 155 2.0 16V -96.

                    Man var tvungen att göra ett litet hål i fästet för att komma åt justeringen. Här på sidan 9 ser du hur dom gjort

                    Kolla bara så det funkar med bussningarna på dämparen. Är det samma storlek på övre och nedre infästningen? Jag har aldrig bytt dämpare på min så har inte kollat dimensionerna.
                    Är rätt säker på att det är samma fäste uppe/nere. Var visserligen ett tag sen jag skruva på mina men vill minnas det så.
                    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                    Comment


                    • Jopp, färgen gjorde Upplands bilfärg.
                      Ja stolarna är på väg i sina minst sagt suspekta förpackningar :-)
                      Jo jag vill oxå minnas att de är samma grovlek på bultarna uppe som nere.
                      Fast det där borrade hålet Freddan, går det rakt genom godset i stötdäparen samt bulten som stötdämparen står på?
                      Last edited by epostiljon; 12 March 2013, 16:14.
                      JH

                      20vT

                      Comment


                      • Originally posted by epostiljon View Post
                        Ja stolarna är på väg i sina minst sagt suspekta förpackningar :-)
                        Jo jag vill oxå minna att de är samma grovlek på bultarna uppe som nere.
                        Fast det där borrade hålet Freddan, går det rakt genom godset i stötdäparen samt bulten som stötdämparen står på?
                        Jo har för mig att Johan (snubben vars bil Freddan länkade) sade att det var så de fick göra. Kan förhöra mig lite med honom i morgon på jobbet om det hela.
                        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                        Comment


                        • Click image for larger version

Name:	IMG_1820liten.jpg
Views:	1
Size:	183.0 KB
ID:	248166Kan bli lite garage tid i helgen :-)
                          JH

                          20vT

                          Comment


                          • Mmmmm Så fint med nya grejer!!

                            Vad sitter justeringen på bakdämparen? Kan du ta en bild?
                            Kan du ta en bild på topplagringen? Vill gärna se camberjusteringen.
                            Är det lika stora hål där uppe och där nere på dämparen?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Ja det är roligt att packa upp och dona lite :-)
                              Justeringen sitter på samma ställe som din kompis med Alfan.
                              Hålstorleken är olika på övre och nedre. Dock är bussningarna splittade och med samma ytterdiameter så du kan vända dämparen hur du vill.
                              Jag kommer montera mina upsidedown. Dock har jag inte bestämt mig om jag ska borra hålet för verktyget som din kompis gjorde. Ska suga på den karamellen lite först.

                              Tar en bild i morgon
                              Originally posted by Freddan72 View Post
                              Mmmmm Så fint med nya grejer!!

                              Vad sitter justeringen på bakdämparen? Kan du ta en bild?
                              Kan du ta en bild på topplagringen? Vill gärna se camberjusteringen.
                              Är det lika stora hål där uppe och där nere på dämparen?
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • Trevliga grejer!

                                Ska bli spännande att höra om resultatet!
                                Coupé 20VT -99 - Projekttråd

                                Comment

                                Working...
                                X