Announcement

Collapse
No announcement yet.

Black GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Fan va läcker den var!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #47
      Gillar inte ögonlocken riktigt men annars hur fet som helst!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #48
        inga dåliga fälgar det där måste jag säga. passar riktigt snygg med vita fälgar på svart bil bra jobbat!
        Fiat Punto GT -95
        OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

        Comment


        • #49
          Tackar och bugar....jag är riktigt nöjd med köpet faktiskt...nu vet jag inte om jag ska satsa på motor trimmet eller fortsätta på stylingen och skaffa mig cadamuro kittet? Tror inte jag hinner fixa båda grejerna till sommaren
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment


          • #50
            Hur ser det där cadamuro kittet ut, har du någon hemsida där man kan hitta det?

            Ville bara tillägga att jag har målat klart mina ok nu och visar en liten bild på hur det såg ut efter jag hade satt ihop allt.
            Attached Files
            Fiat Punto GT -95
            OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

            Comment


            • #51
              Originally posted by Black_GT
              Fin dag i solen


              Looking good ! Nästan så man blir sugen på riktigt !


              //PP
              Porsche 996 C2 -00
              Volvo V60 D3 -12

              Comment


              • #52
                Rallymange:
                Det ser bra ut. Så tænkte jag att mina skulle bli. Monterade du av oket helt, typ tog av bromsslangen osv, eller satt det kvar på skivan nær du målade? Vilken færg andvænde du?
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #53
                  Black_GT:
                  Jag montera av det lite halvt, plocka av skivan, beläggen och det man lägger beläggen i. Fast själva oket satt kvar med slangar osv. Det ända jag gjorde var att skydda alla slangar och annat med maskeringstejp och tyg.

                  Jag använde mig av Dupli-Color brake caliper "racing red" som är på sprayburk. Den tåler hög värme och är avsedd för ju bromsok. Jag köpte den på Autoexperten, finns både i Lund och Malmö.

                  Men jag målade även mina ok där bak med annan färg på burk. Där montera jag inte av något alls utan bara måla rätt på, och eftersom jag både testa att måla med pensel och använda sprayburk så kan jag säga att pensel var enklare. Men det är en smaksak.
                  Fiat Punto GT -95
                  OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                  Comment


                  • #54
                    Ska førsøka måla oken i helgen...ska bli fint væder.

                    Jag har køpt mig en Saab NG intercooler (FMIC) från Flejk Flejk som dessutom har trycktestat den upp till 1.5 bar

                    Den ska monteras under påsk helgen så då kommer det nya bilder. Ha det så længe Fiat freaks.
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment


                    • #55
                      Hur gick det med målningen? Är allt klart, har du några fina bilder att visa på hur du gjorde?
                      Fiat Punto GT -95
                      OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                      Comment


                      • #56
                        Det blev inget vidare men det var mitt eget fel. Jag hade alldeles før lite tid på mig så jag stressade och målade før tjockt och det ville aldrig torka så jag fick torka av det øverblivna med trasa och stå med værme pistol i timmar. Så nu har jag ett halvmålat, halvtaskigt ok. Ska se om jag kan ta tag i det denna helgen igen. men æven om det blev skit så ser det bra ut genom fælgen nær man kør...dvs man ser det røda bromsoket
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment


                        • #57
                          Det var riktigt trevligt att träffas Marco!

                          Kollade lite på mekonomen och deras mattor såg ut att vara riktigt snygga. Ska nog ringa och beställa sådana med röd kant i veckan =) plus att jag ska ringa autotech och beställa vita sidoblinkers, ett måste som du sa :P haha

                          Om jag har vägarna förbi Malmö eller så, slår jag en pling så kan vi mäta hur bilarna går nu när din dump är fixad
                          Fiat Punto GT -95
                          OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by rallymange
                            Det var riktigt trevligt att träffas Marco!

                            Kollade lite på mekonomen och deras mattor såg ut att vara riktigt snygga. Ska nog ringa och beställa sådana med röd kant i veckan =) plus att jag ska ringa autotech och beställa vita sidoblinkers, ett måste som du sa :P haha

                            Om jag har vägarna förbi Malmö eller så, slår jag en pling så kan vi mäta hur bilarna går nu när din dump är fixad
                            Ja det var kul att få träfffa en till gt ägare. Jag är också sugen på mattorna men jag väntar nog till efter min Florida resa som kommer upp nu i början av maj

                            Jag vill jätte gärna träffas igen och se hur bilen går denna gången...känns lite som att jag hade en dålig ursäkt varför du var snabbare men dumpen var faktiskt kass, och jag lovar inget, men nästa gång kommer du inte knappa in på mig i alla fall

                            Oavsätt vad så har du en riktigt rapp och frisk punto där. Tycker dessutom att en sänkning snart är ett måste. Ha det!
                            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                            Comment


                            • #59
                              Några nyheter på Punto-fronten?
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • #60
                                jag ar nere i florida just nu sa det hander inte sa mycket med bilen nu. Nar jag kommer hem blir det sportavgassystem, sportfilter och storre intercooler. har tittat pa KN filter har nere och ett panelfilter till bilen kostar 51 $. Ska ta och kolla pa race kattar idag. so long.
                                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                                Comment

                                Working...
                                X