Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Men hans ena spacer hade ju ingen navstyrning heller...då är du ju tillbaka på biltema-nivån med bred spacer utan navstyrning...

    Stressa inte med fälgar o säkerhet. Låt hellre de gå en månad till på 16'' och skaffa riktiga spacers som är fräscha och har navstyrning. nya hjulskruvar så allt är tipptopp än köra nödlösningar som i slutändan kan kosta mer än vänta...
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • Originally posted by TurboNimitz
      Men hans ena spacer hade ju ingen navstyrning heller...då är du ju tillbaka på biltema-nivån med bred spacer utan navstyrning...

      Stressa inte med fälgar o säkerhet. Låt hellre de gå en månad till på 16'' och skaffa riktiga spacers som är fräscha och har navstyrning. nya hjulskruvar så allt är tipptopp än köra nödlösningar som i slutändan kan kosta mer än vänta...
      Sant att den ena inte hade navstyrning. Fast enligt Aloha så var han den 3e personen i rad som har använt just de spacerna och för han och de andra 2 har det funkat helt problemfritt så det ska nog inte vara några problem.
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • Originally posted by TurboNimitz
        Men hans ena spacer hade ju ingen navstyrning heller...då är du ju tillbaka på biltema-nivån med bred spacer utan navstyrning...

        Stressa inte med fälgar o säkerhet. Låt hellre de gå en månad till på 16'' och skaffa riktiga spacers som är fräscha och har navstyrning. nya hjulskruvar så allt är tipptopp än köra nödlösningar som i slutändan kan kosta mer än vänta...
        Du kan inte jämföra mina spacers med biltemas. Biltemas spacers har ju ingen som helst styrning. Där måste du hålla i och måtta in spacern samtidigt som du skruvar fast hjulet. Se bilden. Mina spacers är ju tillverkade för coupén. Den spacern som saknar navstyrning har en upphöjning runt navet vilket gör att den styr rätt, du kan dock inte smäcka på hjulet så at den hålls på plats av navstyrningen och sedan börja skruva vilket du kan med den andra.
        Attached Files
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • Här kommer en liten preview på hur bilen kommer se ut med fälgarna när alla 4 är på!

          Det kommer hända lite med bilen nu i veckan förhoppningsvis.
          Vad som händer säger jag inte, se det som ett litet ointressant påskägg för er.
          Attached Files
          Last edited by FloRic; 1 April 2007, 21:25.
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • Originally posted by FloRic
            Här kommer en liten preview på hur bilen kommer se ut med fälgarna när alla 4 är på!

            Det kommer hända lite med bilen nu i veckan förhoppningsvis.
            Vad som händer säger jag inte, se det som ett litet ointressant påskägg för er.
            Imorn får jag förhoppningsvis hem spacers till framhjulen ifrån Aloha, förutsatt att posten håller sina tidtabeller.

            Vad har hänt i dag då?
            Attached Files
            Last edited by FloRic; 2 April 2007, 19:03.
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • Japp, dem är postade! Kan hända att det tar en extra dag om dem ska avisera om "för stort brev" som du måste hämta ut. Men annars ska dem va på väg nu.

              Har du målat dina bromsok eller var dem röda?
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • Originally posted by Aloha
                Japp, dem är postade! Kan hända att det tar en extra dag om dem ska avisera om "för stort brev" som du måste hämta ut. Men annars ska dem va på väg nu.

                Har du målat dina bromsok eller var dem röda?
                Det första jag gör när jag vaknar imorn blir att springa ut och kolla ifall de kommit, kommer de inte imorn så ska jag gråta en skvätt..

                Vafan, syndes det så bra. Jag som trodde jag döljde det ganska bra med all oskärpa..
                Aja, ingen idé att försöka dölja det då. Har målat de idag, tog några timmar. Använde först avfettning för att få bromsoken hyffsat rena, sedan tog jag lacknafta för att få bort den smuts som var kvar. Sen tog jag stålborste och skrapade bort den sista smutsen samt skrapade bort "Brembo" texten så det inte skulle bli nån slags bula när jag målade på färgen där Brembo-texten var. (Tog dock måtten, ska fixa ny text fast vit)
                Sen körde jag på färgen. Målade först med en fin pensel för att komma åt där det var svårast, sen tog jag en större och kluttade på en massa färg.
                Lät det torka ca 30 minuter och sen gjore jag om det igen.

                Blev skitbra! Grymt nöjd, nu ska bilen bara stå och torka tills imorn då jag (hoppas hoppas hoppas) fått hem spacerserna och kan dra på de nya fälgarna.
                Tidigare bilar:
                Volvo 480ES 2006-2007
                BMW 320i E30 2007-2008
                Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                + nån volvo 740 samt volvo 240

                Comment


                • Nu får du posta en bild där man ser resultatet också!
                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                  http://www.garaget.org/?car=38250

                  Comment


                  • Originally posted by Aloha
                    Nu får du posta en bild där man ser resultatet också!
                    Ska göra det om några timmar. Men först och främst behöver jag lite hjälp ifrån dig så svara på mitt PM så får du en chockladbit på skokloster.

                    Här kommer i alla fall det andra kortet i en något förbättrad upplösning.

                    Tidigare bilar:
                    Volvo 480ES 2006-2007
                    BMW 320i E30 2007-2008
                    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                    + nån volvo 740 samt volvo 240

                    Comment


                    • Och nu är nya fälgarna/däcken på!
                      Ska ut och ta en första tur om några minuter, lägger upp två snabba kort jag knäppte i all extas.
                      Attached Files
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • Da rimz + nyalackade bromsoken.
                        Ska fixa vit "Brembo" text att sätta på bromsoken också. Rätt ska vara rätt.
                        Attached Files
                        Tidigare bilar:
                        Volvo 480ES 2006-2007
                        BMW 320i E30 2007-2008
                        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                        + nån volvo 740 samt volvo 240

                        Comment


                        • Härligt jobbat! Kolla med Kingleb på FCCUK, han brukar sälja dekalerna. Har ett par vita hemma av honom...
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Ser bra ut, en liten sänkning nu också som pricken över i:et :-)
                            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                            Comment


                            • Iförrgår vaxade jag hela bilen ganska grundligt. Fick dock reda på av min morfar senare på kvällen att man inte ska vaxa om det är under 15 grader ute. Som om inte det vore någ så fick jag en fågelskit på motorhuven idag.

                              Har rengjort EBV:n nyligen då bilen rycker ibland vid fullgas, typ som den får för lite bensin eller luft. Nu när jag endå har luftfiltret isärplockat så tror jag att jag ska borra 6st obetydliga hål i den om en liten stund också. ( http://www.fiatcoupe.net/howto.php?I...er=24#content2 )
                              Luftfiltret som sitter i är ett BMC Sportluftfilter så jag går i tankarna att låta det sitta i och behålla luftboxen men modifiera den med hålen.
                              Får se hur det blir, måste vänta på att pappa kommer hem ifrån jobbet då han har alla verktyg. Blir jag nöjd så behåller jag det nog så.

                              Har förresten fått jobb!! På MAX Hamburgare visserligen, men nånstans måste man börja eller hur!?
                              Vet inte när jag börjar men jag vet att jag har jobbet i alla fall, grymt glad!
                              Tidigare bilar:
                              Volvo 480ES 2006-2007
                              BMW 320i E30 2007-2008
                              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                              + nån volvo 740 samt volvo 240

                              Comment


                              • Gött jobbat med jobbet :=D

                                Hade också lite probs med ryckningar till o från FÖRR och rengjorde EBV:n och sen dess så beter sig bilen som om den bara har 1500mil på mätaren
                                Hur ser dina tändstift ut?
                                När byttes bränslefiltret senast?

                                Snart är det dags att byta kamremmen också, antar att du kommer att åka förbi Karlstad, sugen på att ta en snabb träff då?

                                Comment

                                Working...
                                X