Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putts Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var ett tag sen man postade här, bilen har kanske inte haft högsta prioritet under hösten/vintern. Det ska det bli ändring på dock.

    Fixade fälgar idag. 16" från en Marea för 800 kr, riktigt bra pris. Ska kränga på mina Pirelli Corsa r-däck på dem.

    Funderar på att lacka om fälgarna, svart eller mörkgrått är mina tankar just nu. Nån som har andra förslag?
    Attached Files
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • Dessa kanske?
      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by toto
        Dessa kanske?
        Men ååå... locka mig inte att slänga ut ännu pengar... Fast de är så förbannat snygga.
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • Originally posted by toto
          Dessa kanske?
          Har du inte sålt dom?
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • Har felsökt lite mer nu när man haft tid. Gjorde blinktestet idag och det visade 1256 - rpm sensor, eller vevaxelsensor på svenska. Ska kolla i morgon hur den sitter, med lite tur är det den som strular och då har man fart på grejerna igen.

            Sen är det "bara" att byta lite kopplingsdetaljer, inre drivhjulsdamask, löprulle till ac:n samt kupéfläkt
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • Fick hem vevaxelsensor. Bytte den, men bilen blev inte bättre... stön.

              Började överväga att lämna in bilen när jag moterade ihop den igen, när jag skulle sätta i luftfilterboxen upptäcker jag att tändhatten till 2:ans cylinder inte sitter riktigt i. Trycker till den och bilen funkar bra i några sekunder. Sen går den som innan. Troligen tappade tändhatten kontakt med stiftet.

              Farsan kommer på ideén att trycka till metallhylsan i tändhatten, vi gör så och sätter ihop grejerna. Först går bilen halvdåligt, men när jag kört lite går den bara bättre och bättre. Förmodligen var det skit på tändstiftet då den inte fått riktig gnista. Det skumma var att jag analyserade stiften rejält innan, men det är väl ganska svårt att se antar jag.

              Pinsamt lätt fel så här i efterhand bara.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • Ställde precis på bilen och tog en längre runda. Den går perfekt!

                Skitkul att äntligen känna lite turbokraft bakom ratten istället för de 60 hk man förfogat över hela vintern
                Last edited by Putt; 18 April 2009, 18:19.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • Kommer du köra på Gelleråsen?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Originally posted by Freddan72
                    Kommer du köra på Gelleråsen?
                    Nä, tror inte det blir så. Missade första anmälningen till det billigare priset, sen vill jag helst besiktiga bilen så jag kan byta avgassystem innan jag kör bana.
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • Originally posted by Putt
                      Ställde precis på bilen och tog en längre runda. Den går perfekt!

                      Skitkul att äntligen känna lite turbokraft bakom ratten istället för de 60 hk man förfogat över hela vintern
                      Kul att du hittade felet, billig reparation blev det ju också
                      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                      Comment


                      • Originally posted by Ante
                        Kul att du hittade felet, billig reparation blev det ju också
                        Billig och billig, jag bytte ju vevaxelgivare helt i onödan
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • Efter att ha bytt inre drivaxeldamask började ABS-lampan lysa... Har troligen haft sönder sensorn.

                          Kollade Mekonomen som tar 1250(!)kr för en sån. Började leta lite mer, och hittar en skrot i Göteborg som har en krockad GT! 400kr/st kostade de där, köpte både om en skulle vara trasig.

                          Ibland har man flyt ändå!
                          Fiatlös

                          ___________________

                          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                          Comment


                          • Kan ju bara vara att du kommit åt den så att den flyttats lite - alltså för långt från kransen. Kolla så att den ligger ca 1mm ifrån och inte har avbrott i kretsen (multimeter).
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Originally posted by per
                              Kan ju bara vara att du kommit åt den så att den flyttats lite - alltså för långt från kransen. Kolla så att den ligger ca 1mm ifrån och inte har avbrott i kretsen (multimeter).
                              Svårt att göra - den sitter i ett hål och skruvas fast utan några inställningsmöjligheter. Så jag tror mer på trasig sensor. Var lite våldsam med den när den skulle lossas
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • Annars kan du prova att plocka bort den och se till att monteringsytan är helt ren, vilket borde göra att den sitter rätt monterad i förhållande till kransen, om det inte går att ställa in avståndet. Kanske också försöka rengöra ABS kransen om den är väldigt skitig?

                                Panda 169

                                Comment

                                Working...
                                X