Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putts Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by 84jr0
    ingen katt inga dämpare
    Raka rör är det bästa Den låter som en rallybil nu
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • Originally posted by Putt
      Raka rör är det bästa Den låter som en rallybil nu
      DET ÄR EN RALLYBIL!!!
      Click here to visit Raceitaly
      ______________
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
      Acura Legend 3,2l V6 -91
      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
      Murphy´s law.

      Comment


      • Fick hem ett fjäderbensstag från Raceitaly igår. Tack till Jonas på Raceitaly och Almir som levererade staget till mitt jobb.

        Skulle gärna montera det och ta några bilder så snart som möjligt, men helgen är fruktansvärt fullbokad... får se om jag kanske har tid.
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • Fredagskvällen visade sig blev ledig, så jag monterade staget då. Bra passform, lite kinkigt på ett ställe men jag tror stag fått sig en liten smällt på just det stället. Annars var det väldigt enkelt.

          Sen drog jag ut och testkörde bilen ordentligt med nya avgaset, hade inte hunnit gjort det tidigare. Åkte bla södra länken och välxade ner med rutorna nere. Nån som känner igen sig ?
          Attached Files
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • Originally posted by Putt
            Fredagskvällen visade sig blev ledig, så jag monterade staget då. Bra passform, lite kinkigt på ett ställe men jag tror stag fått sig en liten smällt på just det stället. Annars var det väldigt enkelt.

            Sen drog jag ut och testkörde bilen ordentligt med nya avgaset, hade inte hunnit gjort det tidigare. Åkte bla södra länken och välxade ner med rutorna nere. Nån som känner igen sig ?
            Det såg trångt ut under huven, blir det att lyfta ur motorn vid kamremsbyte?

            Comment


            • Läckert!

              Jag känner igen mig i södra länken ja
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Originally posted by Ary
                Det såg trångt ut under huven, blir det att lyfta ur motorn vid kamremsbyte?
                Det ser trångt ut, men det går att byta kamrem med motorn på plats. Lämnade in min gamla Punto på kamremsbyte, kostade 2500 kr.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • Vad märkte du för skillnad efter monteringen av fjäderbenstaget?

                  Comment


                  • Originally posted by toto
                    Vad märkte du för skillnad efter monteringen av fjäderbenstaget?
                    Tyckte den kändes mer direkt i styrningen... kanske är det bara något man får för sig, men det är ju bra det också . Det kan ju inte skada iallafall.
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • Några sekunder senare åkte den nya ägaren iväg med den... såld och saknad!
                      Attached Files
                      Fiatlös

                      ___________________

                      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                      Comment


                      • Var kommer den rulla nu?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Originally posted by 84jr0
                          Var kommer den rulla nu?
                          I kvarteret bredvid, Hägerstensåsen. Så jag kommer nog se den ganska ofta.
                          Fiatlös

                          ___________________

                          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                          Comment


                          • Originally posted by Putt
                            I kvarteret bredvid, Hägerstensåsen. Så jag kommer nog se den ganska ofta.
                            Du har väl en kopia på nyckeln kvar?

                            Fick nämligen höra en rolig historia (kanske inte så rolig för bilens ägare) men han hade köpt bilen av en ziggs som behöll en nyckel och körde bilen om nätterna. Nya ägaren misstänkte något skumt då motorn var varm på morgonen. När han ifrågasatte killen som sålde den fick han som svar: Du kör ju inte den om nätterna ändå.
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Originally posted by 84jr0
                              Du har väl en kopia på nyckeln kvar?

                              Fick nämligen höra en rolig historia (kanske inte så rolig för bilens ägare) men han hade köpt bilen av en ziggs som behöll en nyckel och körde bilen om nätterna. Nya ägaren misstänkte något skumt då motorn var varm på morgonen. När han ifrågasatte killen som sålde den fick han som svar: Du kör ju inte den om nätterna ändå.
                              Ganska smart idé, jag är däremot inte ute och åker på nätterna så ofta bara.

                              Skulle nån göra så på min bil däremot så skulle det bli lackläge x 10. Visserligen skulle det inte vara så svårt att räkna ut vem, det är inte så många tidigare ägare på den svarta
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • Originally posted by Putt
                                Tyckte den kändes mer direkt i styrningen... kanske är det bara något man får för sig, men det är ju bra det också . Det kan ju inte skada iallafall.
                                Vad bra att du kände skillnad, för det gjorde jag när jag monterade mitt oxå. Ganska stor skillnad. Trodde precis som du först, att det bara var nåt man fick för sig...men tydligen inte Nu är väl det inget som saknas på din bil?
                                Last edited by toto; 2 July 2008, 08:22.

                                Comment

                                Working...
                                X