Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Provning innan montering!

    Måste prova i kylan...
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • Är bilen Portofinofärgad?
      Färgkod 466 väl?
      När siktar du på att göra klart allting Togge?
      Ser vi dig på några träffar iår?

      Comment


      • Inga träffar i år.... hoppas kunna ratta bilen framåt oktober på banträffen med ÖMK på Gelleråsen... jag har inget bestämt mål utom skokloster nästa år... Hoppas innerligt att jag kan ha bilen klar till träffen 2008!
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • Verkar som vintern tonat ner kylan lite.. om så bara över helgen blir jag glad.
          Har väntat 5 veckor nu på buren och bättre väder... får hoppas att jag får tag på lite mer rör så jag kan komplettera upp buren i bilen under helgen.. annars har ju nästkommande helg räddad i all fall....
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • Just det.. min koppling...

            har ju uppgraderat min koppling till en Alcon 3-skivig istället med ett racesvänghjul från Nascar.... Ni som vet hur ett sv.hjul ser ut ser skillnaden
            Attached Files
            Last edited by Togge; 18 February 2007, 23:12.
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • bara svänghjulet...
              Attached Files
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • Ca. 200mm i diameter.....
                Attached Files
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • du har alltid så fina Storleks referencer =)
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • Hehe.. man tager vad man haver
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • Måste säga att detta var högst intressant bygge du håller på med! Har först idag läst igenom hela tråden och är mäkta imponerad av ditt kunnande o fantasi!!
                      Kommer följa detta bygge och längtar tills det blir klart och hoppas det går vägen för dig Togge! Keep it up!!

                      Comment


                      • Glömde skriva ovan att komplett koppling inkl. svänghjul landar på 6,6kg!!!



                        Näää... nu är det fredag kväll och jag ska åka iväg och plocka ner min framvagn i delar för att tvätta den i maskin. Pressa i en ny länkarmsbussning på ena sidan samt montera ihop den med de nya delarna på andra sidan så den blir komplett!...
                        ¤TOGGEX¤

                        Comment


                        • Här var det en bakre coilover med uniballs från NASCAR ! Har gått tävling "over there" Och ska få ett nytt hem som pensionär här i sverige på toggexen!
                          Attached Files
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • Lovely boing boing....inte lite rädd för att den kommer få bilen att mest svänga vänster?
                            With great power comes the bitches
                            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                            Comment


                            • Originally posted by TurboNimitz
                              Lovely boing boing....inte lite rädd för att den kommer få bilen att mest svänga vänster?

                              Inte då... Jag har suttit hela helgen och klappat på den i högervarv Och... även de bilarna har stadslopp med vanliga banor....
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment


                              • Nu det viktigaste av allt..... En besiktningsman från SFRO var ute i garaget och kollade in våra tre projekt tidigare idag. Jag kommer efter lite mer ombyggnad kunna regga in min bil som amatörbyggt fordon vilket varit målet hela tiden. Om jag bygger om den så mkt att den inte längre kan kallas fiat så blir det en "ny" bil..... Ombyggnaden innefattar inte det kosmetiska yttre utan själva grunden. I mitt fall en fackverks konstruktion där drivlinan och hjulupphängningen sitter inbakad i själva rörramen som i sin tur är bärande för hela bilen...
                                Alltså.. nu är jag riktigt nöjd, för utan det godkännandet skulle bilen bli värdelös och aldrig godkänd för gatan ...jippiii....
                                ¤TOGGEX¤

                                Comment

                                Working...
                                X