Announcement

Collapse
No announcement yet.

totos gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Äntligen så är larmet borta Plus lite av stereokabelskiten!!! Och högtalarkablar!!! Fasiken vad dryggt det är med bilstereonö--ar!!!
    Attached Files

    Comment


    • Bjuder på en bild på den växande skräphögen, säljes till högstbjudande
      Attached Files

      Comment


      • Instrumentbrädan borta. Nu letar jag efter en snikvariant utan airbag m.m. Funderar även på att flocka den på en gång, det skulle vara fränt Resten av isoleringen ska bort idag
        Attached Files

        Comment


        • Det där isoleringen ser väl stor o tung ut tycker jag..?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Isoleringen är strax borta... Detta har jag rotat i idag, ser kul ut va.......?
            Attached Files

            Comment


            • Originally posted by toto Fasiken vad dryggt det är med bilstereonö--ar!!!
              Bare vær glad ikke det har vært en bilstereonerd på ferde med to-tre burker Swedac DC-P500 eller XX antall kilo asfaltmatte. DA snakker vi vinterprosjekt

              Veldig gøy å følge fremgangen! Gir litt ekstra inspirasjon til å få ut fingeren med mitt eget Puntoprosjekt som har stått stille de siste månedene...
              Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

              Comment


              • Originally posted by epifant
                Bare vær glad ikke det har vært en bilstereonerd på ferde med to-tre burker Swedac DC-P500 eller XX antall kilo asfaltmatte. DA snakker vi vinterprosjekt

                Veldig gøy å følge fremgangen! Gir litt ekstra inspirasjon til å få ut fingeren med mitt eget Puntoprosjekt som har stått stille de siste månedene...
                Kul att jag kan inspirera andra, även fast mitt eget projekt har stått stilla ett tag. Funderar på en shortshift till nästa säsong, är det något du kan rekommendera epifant?

                Comment


                • Absolutt! Feelingen med shortshift er suveren, men krever litt tilvenning. Selve vekslingen tror jeg nok ikke man sparer spesielt mye tid på (med mindre man har hardere trykkplate t.ex), men det strammer helt klart opp selve bevegelsen.

                  Tok også av pedalgummien og erstattet den med antiskli-tape fra Biltema. Skoene beveger seg ikke en millimeter, men det gjenstår å se holdbarheten på limet... En rull på 5 meter kostet uansett bare 55 kr, så man blir ikke direkte fattig av å bytte 4-5 ganger Har også fått tips om grip tape, ala slik man bruker på skateboard. Koster litt mer, men har sannsynligvis bedre lim.
                  Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                  Comment


                  • Tack för informationen Det får bli en shortshifter till våren, nu måste jag koncentrera mig på inredningen och buren. Men pedalgummit försvinner nog snart och ersätts med griptape

                    Comment


                    • Kabelrensning

                      Utan att överdriva så är detta nog 8-10 kilo kabelhärvor!! Känns skönt att blivit av med skiten
                      Attached Files

                      Comment


                      • ...så nu ska jag bara förpacka detta under en ny instrumentbräda

                        mysigt va?
                        Attached Files

                        Comment


                        • Rejsigt!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Nån som vet hur man tar bort den här på ett enkelt sätt? Skruvarna som syns på bilden är lösa, men den sitter stumt ändå....vågar inte bända allt för mycket heller
                            Attached Files
                            Last edited by toto; 18 January 2009, 15:55.

                            Comment


                            • dom kan vara pressade...en smart grej är att kanske knacka om inte såga av bakstycket...eller något för att exponera...muttern?
                              Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                              Comment


                              • Sitter med skruvar från motorrummet också, så du måste bakom motorn och lossa dem... Går lättare på en 55:a där jag bytte värmepaket.
                                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                                Comment

                                Working...
                                X