Announcement

Collapse
No announcement yet.

totos gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Freddan_BA
    Sitter med skruvar från motorrummet också, så du måste bakom motorn och lossa dem... Går lättare på en 55:a där jag bytte värmepaket.
    Tackar för svaret Nu ska jag bara ta mig tid att åka till garaget...det har inte direkt gått undan med projektet på sista tiden.

    Comment


    • Värmepaketet får vänta ett tag, jag har blivit för lat för slavmekning. Så istället så mysmekade jag i helgen...Batteriet skall placeras någonstans längre bak och glasrutorna ersättas med plast. Bild 1: före, bild 2: efter (stort hål, framtida bagageutrumme?), bild 3: skräpet som blev över. Har dock svårt att byta ut batteriet, det har fungerat klanderfritt i 4år, mina batterier brukar jag få byta en dag efter bilköpet annars. Bild 4: Tonade rutor och hissmekanism till salu Vägde tyvärr mindre än väntat
      Attached Files

      Comment


      • Äntligen har det hänt lite grejer. Tyvärr glömde jag kameran... Men nya främre fästen till buren har svetsats och så är dörrarna "färdigbantade". Krockskyddsbalken plus glasruta med elhissar väger ett antal kilon. Nu är det dags för lexanrutor och aluminiumpaneler Funderade på plastpaneler till dörrarna men det blir nog lite för fladdrigt.

        Comment


        • Burfäste

          Nu är de främre burfästena redo för montering. Ska bara svetsa igen hålet som syns i bakgrunden, sen så ska fästena svetsas dit. Sedan så kan jag skruva buren i fästena, om den skulle behövas demonteras vid ev. bes.....
          Attached Files

          Comment


          • Har du tänkt montera bort värmepaket och fläkt? Mitt tips är att behålla fläkten.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • Originally posted by Freddan72
              Har du tänkt montera bort värmepaket och fläkt? Mitt tips är att behålla fläkten.
              Nej, det behövs defroster vid besiktning. Sen så vill man ju inte torka bort imma från plastrutorna heller....repkänsliga. Funderade på en 12V-fläkt o koppla till cig-uttaget vid besiktning, men jag vet inte riktigt...då blir de väl upprörda och börjar besikta riktigt noga.....

              Comment


              • Originally posted by toto
                Nej, det behövs defroster vid besiktning. Sen så vill man ju inte torka bort imma från plastrutorna heller....repkänsliga. Funderade på en 12V-fläkt o koppla till cig-uttaget vid besiktning, men jag vet inte riktigt...då blir de väl upprörda och börjar besikta riktigt noga.....
                Mitt tips är att behålla värmepaketet med fläkt. Vid fuktigt väder blir det annars direkt imma och det är varken kul att sitta och torka bort eller särskilt bra för plastrutorna.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • Det är så här en dörr ska se ut. Själv så tänker jag ju på miljön, tänk vad energibesparande det skulle vara för fabrikanterna att bygga bilar så här..... Låg vikt, lite materialåtgång, låg soppaförbrukning osv osv.....helt enkelt bäst för alla! Kanske inte för öronen, men hörselskydd finns ju. Ja, och så är det ju bara att glömma att prata i mobiltelefon när man kör=trafiksäkert!
                  Attached Files

                  Comment


                  • Haha. Clean..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Ockerpriser på bilskroten!!!

                      Efter att ha letat instrumentbräda till Punton i 1 års tid så har jag äntligen hittat en Det började på laga.se och bildelsbasen med priser från 1250:- + frakt 500:- ända upp till 3060:-!!!!!!!!!!!! Helt jävla sjukt, hur fan kan de kalla sig för en bilskrot!!!! Varför har de börjat ta såna sjuka priser? Ett annat exempel är en rullgardin till Cittran: Nypris på Citroen 2000:- och skroten 1500:-!!!!!!(inte ens halva nypriset???!!!!!) Jaja, till slut hittade jag en rullgardin för 300:- på blocket i nyskick Och gissa vad jag fick ge för instrumentbrädan till Punton(oxå blocket)?.................400:-...det känns ju rimligare än skrotens 3060:-.....vad fan tänker de med?

                      Comment


                      • Auktoriserade skrotar är dyra.. Kolla upp en oauktoriserad istället. Står t.ex en 75SX härnere som det bara är att plocka själv på. Blir billigt.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by per
                          Auktoriserade skrotar är dyra.. Kolla upp en oauktoriserad istället. Står t.ex en 75SX härnere som det bara är att plocka själv på. Blir billigt.
                          Punton jag hittade på blocket stod på en oauktoriserad i Södertälje, annars är det dåligt med sånt i Uppsalatrakten. Men tack för tipset

                          Comment


                          • Uppsala

                            Huldas! (brevid Bildemo)
                            Även björklingeskroten fick man plocka själv på för några år sen iaf..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Re: Uppsala

                              Originally posted by per
                              Huldas! (brevid Bildemo)
                              Även björklingeskroten fick man plocka själv på för några år sen iaf..
                              Huldas är det skrotbolaget eller? Annars så måste jag kolla upp det! Björklinge är inte vad det var en gång i tiden, tyvärr. Då kunde man tom få grejer gratis

                              Comment


                              • Re: Re: Uppsala

                                Originally posted by toto
                                Huldas är det skrotbolaget eller?
                                Yes!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X