Announcement

Collapse
No announcement yet.

totos gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Här är "superleggera"-instrumentbrädan utan airbag och mittkonsol Skroten ville ha 3papp och en kille i S-tälje 400:-.............gissa vilken jag köpte
    Attached Files

    Comment


    • Ska givetvis flockas eller?
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • Originally posted by Johannes
        Ska givetvis flockas eller?
        Har funderat på det, vet du var man kan få det gjort?

        Comment


        • Lättad instrumentbräda

          Det var ett tag sedan jag skrev nåt här..... Idag har jag iallafall lättat instrumentbrädan. Det var massor med fläktkanaler som jag inte kan använda pga buren, så de fick plockas bort. Det blev ett ganska stort sjok plast som man blev av med...det känns skönt Bild före och efter.
          Attached Files

          Comment


          • och efter lättningen..

            .
            Attached Files

            Comment


            • Isolering

              Jag hade lite isolering kvar att ta bort....blev grymt sugen på att slopa värmepaketet och endast behålla fläkten Kör ändå aldrig på vintern och väldigt sällan i regn.
              Attached Files

              Comment


              • Kabeldragningar

                Nu har projektet vänt och det börjar bli dags att sätta tillbaka och bygga på Har tyvärr ingen bild före, men då såg det iallafall ut som ett tivoli med alla olikfärgade kablar som låg och skräpade. Nu har jag styrt upp det med hjälp av flexslangar...
                Attached Files

                Comment


                • Bild 2

                  bild 2
                  Attached Files

                  Comment


                  • Fälgar till r-däck

                    Då har jag äntligen hittat 14" plåtfälgar. Köpta av en kille på fiatklubben. Riktigt fina utan kantskrap och tokrost. Så jag slipade hela fälgarna plåtrena, därefter 7 lager fälgfärg + 3 lager klarlack....och vips så blev de som nya (faktiskt bättre än nya)! Nu är det bara däcken som saknas.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Instrumentbrädan

                      Nu har jag passat in den nya instrumentbrädan med Sparco-buren. Imorgon lämnar jag in den för flockning Det ska bli kul att unna Punton något fint, den har ju bara blivit sågad i och strippad hittills. Känns helrätt med en instrumentbräda utan onödiga knappar såsom: dimljus fram, defroster bak, höjdjusteringen på framljusen osv, mer rejsigt helt enkelt! Passade även på att införskaffa färg till insidan, för just nu är det inte så fint med alla nyansskiftningar. Observera även det nästan obetydliga (jämfört med tidigare) kabeltrasslet tack vare flexslangarna.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Det blev ju bra med nya i-brädan!
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • Originally posted by Ante
                          Det blev ju bra med nya i-brädan!
                          Ja, helt klart över förväntan. Skarvarna kommer att döljas i och med flockningen och burstoppningen.

                          Comment


                          • Interiör.

                            Då har jag äntligen målat klart interiören Klart bättre än alla färgskiftningar från vitt till blått. Skönt med alla färgångor efter 3 timmar.... Nu ska jag bara hitta på ett sätt att fästa kablaget snyggt. Hålorna framför hjulhusen skall täckas med aluplåtar eller plast, vet inte riktigt vad som kan bli bäst? Förslag?
                            Attached Files
                            Last edited by toto; 16 August 2009, 19:13.

                            Comment


                            • masonit? med lite svart färg på sprutat? lätt och ser tämligen snyggt ut..( har så bak på min bil)
                              Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                              Comment


                              • Originally posted by Fiat_youngsteer
                                masonit? med lite svart färg på sprutat? lätt och ser tämligen snyggt ut..( har så bak på min bil)
                                Tackar för tipset, har du några bilder på det?

                                Comment

                                Working...
                                X