Announcement

Collapse
No announcement yet.

Magic limited moments...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by rask
    Ligger nog lågt, har tillräckligt med pållar under huven för att ta mig de 7.5 km mellan hemmet och jobbet. Bilen hinner inte ens bli varm... Inga planer på att köra sönder bilen och har därför inget behov av att trimma sönder den heller.
    Jaja.. så där har vi alla låtit en gång i tiden när vi var Coupé-färskingar.
    Du kommer nog på andra tankar snart...
    Ett Gtec-chip kostar mindre än en utekväll. Freddan och jag kan hjälpa till med installation vet la du.

    Mikael W kommer inte hålla ut speciellt länge heller... Glöm ej att mannen ägt 2 Coupéer samtidigt. Tyder på en viss impulsivitet.
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #17
      Originally posted by alx
      Jaja.. så där har vi alla låtit en gång i tiden när vi var Coupé-färskingar.
      Du kommer nog på andra tankar snart...
      Ett Gtec-chip kostar mindre än en utekväll. Freddan och jag kan hjälpa till med installation vet la du.

      Mikael W kommer inte hålla ut speciellt länge heller... Glöm ej att mannen ägt 2 Coupéer samtidigt. Tyder på en viss impulsivitet.
      Haha! alx har så rätt.

      Jag köpte min LE förra sommaren och tänkte åxå att det räcker gott med 220BHP... i ungefär 2 månader.
      Nu funderar jag mest på hur jag lättast får den över 300BHP

      En QP skall gå sönder lite, annars är det ju ingen sport...
      Äger just nu...
      Coupé 20VT LE -99
      Mustang HT -70
      Saab 9-5 2.3t -03

      Coupé renovering -07

      Comment


      • #18
        Originally posted by Schuckert
        Det ser ut som rakan mellan Shellraff och Volvo. Stämmer det?
        Jupp, kl 2.30 på lördag morgon...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Originally posted by per
          Är du säker på att du fick rätt stift? De ska vara NGK BKUR6ET eller 7ET (original Bosch ligger tydligen mellan dem i hårdhet).
          Menade det förstnämnda...

          Fixat ovan nu!
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #20
            Originally posted by alx
            Jaja.. så där har vi alla låtit en gång i tiden när vi var Coupé-färskingar.
            Du kommer nog på andra tankar snart...
            Ett Gtec-chip kostar mindre än en utekväll. Freddan och jag kan hjälpa till med installation vet la du.

            Mikael W kommer inte hålla ut speciellt länge heller... Glöm ej att mannen ägt 2 Coupéer samtidigt. Tyder på en viss impulsivitet.
            Trimning är precis som med brudar... Kostar inte mer än en utekväll att ordna det, men sedan sticker underhållskostnaderna iväg...

            Har inte råd med både trimmad bil och brud
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Trimning är farligt, speciellt om man inte vet vad man gör

              Det är ju inte svårt att köra sönder en originalbil, räcker bara att låta varvräknarnålen dansa i det röda när motorn är kall och köra som en galning precis innan man ska stanna och parkera och strunta i att låta turbon få kylning. Ett trimchip då spelar ingen roll. Vissa motorer har pajjat efter att ägaren har satt in en pysventil och vridit upp laddtrycket långt över den gräns som turbon klarar. Även där spelar ett trimchip ingen roll.

              Det roliga är ju när man åkt runt i några månader och sedan trycker i ett chip för £45. Satan va roligt det blir igen. Precis samma känsla som man hade efter första svängen med bilen. Gtech ger +30 hk och +50 Nm (lite plus minus beroende på bil).

              Mikael du nämner ju att din bil har fått ny koppling. Det bytet skedde förmodligen på en originalbil. Hmm så inget trimchip där som orsakat bytet utan en oerfaren och dålig förare . Min koppling har hållt i snart 13000 mil utan det minsta tecken på slir

              Rask du blev tvungen till grenrörsbyte. Även där hade inget trimchip varit med och orsakat skadan utan säkert en kontruktionsmiss från Fiat. Mitt grenrör har hållt i 13000 mil utan spricka eller annat fel

              Alla de skador som uppkommit på forummedlemmars bilar är med största sannorlikhet inte orsakade av trimchip utan vårdslös körning och att man inte tänker på hur man ska köra med en turbomotor. Det är naivt att tro att trimchipet är orsaken till detta och det säger mer om hur lite man vet om motorer och trimning.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Men det är bra lustigt att alla som kommer till slutet av trimmet - där det börjar bli riktigt dyrt att fortsätta - drömmer om en fin originalbil??
                De flesta blir ALDRIG nöjda, man vänjer sig vid varje nytt effektsteg.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Originally posted by per
                  Men det är bra lustigt att alla som kommer till slutet av trimmet - där det börjar bli riktigt dyrt att fortsätta - drömmer om en fin originalbil??
                  De flesta blir ALDRIG nöjda, man vänjer sig vid varje nytt effektsteg.
                  Alla?? Gäller det verkligen alla som trimmar? Nä tror du generaliserar rätt friskt . De som känner så som du beskriver har nog tappat lusten och har inte längre orken att fortsätta. De har helt enkelt gapat efter för mycket

                  Jag kan hålla med om man att man vänjer sig vid effekten efter ett tag. Fast chiptrim är lite som en mindre uppdatering av originalbilen. Om det hade blivit en facelift på Coupén så tror jag att Fiat hade tagit fram ett litet vassare chip, ungefär på samma effektnivå som Novitec/Gtec1 chippet.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #24
                    Det är ju du som generaliserar..

                    Menade inte alla som trimmar, bara de som kommit upp till en viss kostnad..
                    Jo Fiat hade nog höjt effekten med tiden... (Fast inte med pys..) De hade nog förstärkt kolvar/stakar osv oxå. Undrar om man inte hade kört på 2.4-blocket... (och 4WD..)
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      Re: Det är ju du som generaliserar.. MAX OT men men

                      Ojoj jag snacka om ett litet facelift. Du pratar om en helt ny bil
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Freddan72

                        Alla de skador som uppkommit på forummedlemmars bilar är med största sannorlikhet inte orsakade av trimchip utan vårdslös körning och att man inte tänker på hur man ska köra med en turbomotor. Det är naivt att tro att trimchipet är orsaken till detta och det säger mer om hur lite man vet om motorer och trimning.
                        Glöm inte även måndags ex på grejer o miss i kvalitéen.

                        Ta i trä freddan, så inte allt kommer på samma år för dig som för mig
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #27
                          Tänkte väl att jag skulle kunna trigga igång en het diskussion här...

                          Men det måste väl ändå vara så att med chippning mm så blir det större påfrestningar på allt med större risk för skador någonstans i drivlinan.
                          il giallino
                          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                          bella rossa
                          Coupé 20VT LE nr1516 1999

                          white pearl
                          Mini Cooper D 2007

                          Comment


                          • #28
                            Absolut, du har nog helt rätt där. Man tummar lite på marginalerna som Fiat satt från början..

                            Originally posted by Mikael W
                            Tänkte väl att jag skulle kunna trigga igång en het diskussion här..
                            Jajamän, inkludera Freddan så har du en het diskussion om precis vadsomhelst..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by per
                              Absolut, du har nog helt rätt där. Man tummar lite på marginalerna som Fiat satt från början..

                              Jajamän, inkludera Freddan så har du en het diskussion om precis vadsomhelst..
                              Per du är knappast sämre själv

                              Visst tullar man lite på marginalerna. Det jag ville ha sagt är bara att man kan sabba en motor redan i standardutförande. Det behövs inte ett trimchip för att lyckas med det
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Freddan72
                                Per du är knappast sämre själv
                                låter det svaret tala för sigsjälv..
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X