Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snart ägare av Fiat Coupe 20V Turbo! Har lite frågor..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by slowly
    Ja jo men så mycket mer är det inte, den går ju inte bättre för att det är röd/svarta säten. Känner att jag hellre sparar 3000:- på att åka upp och kolla på den. Jo jag förstår vad du menar. Men vad är det som får dig att tro att denna har gått mer mil än vad det står? Det står ju till och med på transportstyrelsen.se att den har gått 10800mil...?
    Den går garanterat bättre om Togge har haft den, han kan sina bilar och särskillt Coupe:n. Denna bil var hans vardagsbil, kan vara väl värt att kolla in hans Projektblogg på:

    http://www.zatzy.com/projekt/315069-...gt-fordon.html

    Känner inte den efterföljande ägaren men det är alltid ett gott tecken att han inte har vinterkört den. Att han har lagt ner lite pengar på den, i form av dämpare, fälgar etc, betyder också i mina ögon att han har tagit hand om den.

    Angående de mil som står på transportstyrelsen så kommer de från besiktningen. Går ju alltid att skruva lite emellan men sånt är det ju alltid svårt att veta med.

    Till sist handlar det om hur bilarna ser ut och känns att köra. Jag skulle prova båda, det kan vara en stor skillnad mellan bilarna, i detta fallet säger en provkörning mer än tusen bilder.

    Även kvitton och servicehistorik tycker jag är viktigt, särskillt kamrem, känns tryggt att veta att bilen har varit väl omhändertagen och den blir lättare att sälja vidare den dag det är dags.

    Slutgiltligen, våga gå vidare ifall det inte känns bra. Det kommer upp fler bilar att slå till på!
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #17
      Den röda LEn har väll varit etanolkonverterad? Kan ju också vara intressant för köparen.

      Enligt mig så är inte det något positivt.
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #18
        Den röda som Togge tagit in har ju också coilovers från KW. Stort plus enligt mig. Ett sådant paket kostar över 10 000 kr. Med Variant 2 kan du både ställa höjd och dämpning.

        18 tummarna köpte Togge ett tag efter han tagit in den från utlandet. Å som sagts tidigare är det rätt mkt som skiljer mellan en vanlig 20vt och Limited Edition. Glöm inte den häftiga startknappen på I-brädan , rödlackad kamkåpa, rödlackade Brembo ok fram och bak, signerad plakett ovanför backspegeln, alupedaler, röda bilbälten mm. Jag har provat både vanliga skinnstolar och LE stolarna. LE-stolarna är grymt schyssta.

        Bilder och info om LE modellen hittar du här: http://www.fiatcoupehistory.com/e_c1998.htm

        Personligen hade jag ring säljaren till den röda LE:n och kollat läget. Låter allt okej så är det bara att ta tåget. Riktigt snygg är den (har sett den i Gbg på en fika )
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #19
          LE-stolene er vel omtrent identiske eller en variant av Recaro-stolene som sitter i Delta Integrale (som begge er en variant av Recaro Speed?)? I så fall vil jeg nesten påstå at bare stolene er verdt de 3000,- ekstra... Jeg hadde beige "highbacks" i Integralen og har vanlige Coupéstoler i Puntoen, og forskjellen i sittekomfort og sidestøtte er... enorm.
          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #20
            Möjligen i sista Integralen, men jag tror även de är olika.. De i Nouvo Delta (Tipoplattan) var däremot identiska. Såna har jag.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Har varit och kollat på Coupen i Hörby idag! Den var ju inte så fin som jag trodde, och dessutom så kunne inte säljaren svara typ på några av mina frågor. Han kunne i stort sett inget om bilen. Lite jobbigt.

              Och ja, det var som sagt så att den hade varit rundor på bilfirmor dom senaste 4 åren typ.
              Bilen i sig gick väl rätt bra, låter ju riktigt gött om inget annat
              Men sen till felen som var på den:
              1.Höger blinkers funkar ej
              2. Luftmassemätaren är kass och behövs bytas.
              3. Det är imma i hela vänstra dimmljuset.
              4. Fälgarna vet jag inte vad föra ägaren har gjort med, för alla är helt kantstötta.
              Särskilt den högra fram fälgen..
              5. V:et på 20V märket på b-stolpen på ena sidan är helt av.

              Lite små saker att fixa på hela bilen.
              Så nej, tror inte att det blir den bilen
              Säljaren gick med på att sälja den för 40000 men då gjorde han inte vid något på den.

              Så nu har jag mejlat lite till han som har LE:en. Ska ringa han ikväll eller imorgon.
              Men det jag blev lite orolig över va att, han visste inte när kamremen blev byt:S Om nu den förra ägaren var så bra på att hålla i ordning bilen så borde det väl finnas papper på det.
              Så nu har jag en fråga, är det någon av er här som vet när kamremen blev byt?

              Tack för att ni finns och tack för alla tips!
              Henke här!
              Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

              Comment


              • #22
                Köp inte denna bilen (den i Hörby). Jag var själv och provkörde den för cirka två månader sedan och den verkar vara helt sönderkörd tyvärr. Den har dessutom extremt mycket överlackade rostskador på "kjolarna" under dörrarna.

                Bara en liten varning. Du gör som du vill.

                Synd på en annars jättefin bil.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Neophyte
                  Köp inte denna bilen (den i Hörby). Jag var själv och provkörde den för cirka två månader sedan och den verkar vara helt sönderkörd tyvärr. Den har dessutom extremt mycket överlackade rostskador på "kjolarna" under dörrarna.

                  Bara en liten varning. Du gör som du vill.

                  Synd på en annars jättefin bil.
                  Ja nej, jag har redan räknat bort den. Kändes som det var något typ av turbolagg på den.. Gick väldigt ojämnt i alla fall.
                  Men det är bara det, jag vet inte vilken jag ska satsa på nu.. vill ju ha en bil till sommaren. För jag tyckte att den LE:en i Södermanland såg bra ut, men om det nu inte finns några papper på när kamremmen senast blev byt så känner jag mig inte så sugen på den
                  Henke här!
                  Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

                  Comment


                  • #24
                    Om han/hon nu inte vet när kamremen är bytt så kan säkert någon här på forumet svara på hur mycket det kostar att byta kamrem, så kan du ha det som ett riktigt bra prutargument och byta själv
                    Last edited by stooges; 4 March 2009, 20:00.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by stooges
                      Om han/hon nu inte vet när kamremen är bytt så kan säkert någon här på forumet svara på hur mycket det kostar att byta kamrem, så kan du ha det som ett riktigt bra prutargument och byta själv
                      Jo det är sant!
                      Jag vet vad ett kostar att byta den.
                      Mellan 5 och 10 tusen beroende på var. Men uppe i Göteborg gör dom det var 6000:- tror jag det var
                      Henke här!
                      Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

                      Comment


                      • #26
                        Jag misstänker starkt att remmen byttes när han köpte LE:n, lådan var rasad så därför fick han den billigt(?). Han bytte till ny låda och det skulle förvåna mig om han inte bytte remmen då. Sommaren 2006 om jag inte har helt fel..
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by per
                          Jag misstänker starkt att remmen byttes när han köpte LE:n, lådan var rasad så därför fick han den billigt(?). Han bytte till ny låda och det skulle förvåna mig om han inte bytte remmen då. Sommaren 2006 om jag inte har helt fel..
                          Men hur ska man göra då? Ska jag pruta på den eftersom att han tydligen inte har några papper på det? Och sen hellre byta den direkt i sommar istället? Så är jag i alla fall på säkra sidan..
                          Eller vad tycker du?
                          Henke här!
                          Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by slowly
                            Men hur ska man göra då? Ska jag pruta på den eftersom att han tydligen inte har några papper på det? Och sen hellre byta den direkt i sommar istället? Så är jag i alla fall på säkra sidan..
                            Eller vad tycker du?
                            Pruta tycker jag att man alltid kan göra, sen är det ju inte svårare än att man kollar med tidigare ägare och om det nu i det här fallet är togge här på forumet som har bytt kamrem borde ju inte vara så svårt att få det bekräftat.

                            kanske någon här som känner honom väl..
                            Eller så kan du alltid pröva PMa honom på zatzy där han tydligen har sin projektblogg.

                            Originally posted by TobbeC
                            Den röda LEn har väll varit etanolkonverterad? Kan ju också vara intressant för köparen.

                            Enligt mig så är inte det något positivt.
                            Kan vara värt att tänka på...
                            Turbo é livet

                            Torx måste vara djävulens påfund...

                            Comment


                            • #29
                              Har sms:at Togge, får väl se!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per
                                Har sms:at Togge, får väl se!
                                Tack så jävla mycjet Skit schyst verkligen Skickade PM och mail också till han, men som sagt, går ju snabbare att få svar på sms
                                Henke här!
                                Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

                                Comment

                                Working...
                                X