Hmm. Jag får nog omformulera och lägga till mer info här:
1. Kan kamremmen bli kass eller i ett sämre skick om man bytar den och sedan låter bilen stå stilla i över ett år innan man använder den igen?
När jag köpte den för 1½ månad sedan hade den stått stilla i över ett år med samma kamrem i som nu.
2. Jag vill byta oljor (och fylla på/byta vätskor om det är något som är nödvändigt) i bilen, allihop, vilka hade ni satsat på då. Vilka är bäst för just 20V Turbo?
Alltså, jag vill köpa nya oljor (och vätskor), byta ut ALLA, inte bara motoroljan. Är inte den som snålar heller utan nöjer mig bara med det bästa, eller nästintill. Det får kosta vad det vill, i princip, så om någon vet vilka som är absolut bäst till bilen så hade jag varit jättetacksam för svar.
Jag kör inte bana eller så utan använder bilen enbart som vanligt transportmedel även om jag självklart vill kunna dra på som satan ibland utan att behöva oroa mig för någonting mer än var polisen är.
1. Kan kamremmen bli kass eller i ett sämre skick om man bytar den och sedan låter bilen stå stilla i över ett år innan man använder den igen?
När jag köpte den för 1½ månad sedan hade den stått stilla i över ett år med samma kamrem i som nu.
2. Jag vill byta oljor (och fylla på/byta vätskor om det är något som är nödvändigt) i bilen, allihop, vilka hade ni satsat på då. Vilka är bäst för just 20V Turbo?
Alltså, jag vill köpa nya oljor (och vätskor), byta ut ALLA, inte bara motoroljan. Är inte den som snålar heller utan nöjer mig bara med det bästa, eller nästintill. Det får kosta vad det vill, i princip, så om någon vet vilka som är absolut bäst till bilen så hade jag varit jättetacksam för svar.
Jag kör inte bana eller så utan använder bilen enbart som vanligt transportmedel även om jag självklart vill kunna dra på som satan ibland utan att behöva oroa mig för någonting mer än var polisen är.
Comment