Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snart ägare av Fiat Coupe 20V Turbo! Har lite frågor..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Snacka om att ramla på mållinjen!!

    Jaha, då känner man sig rätt så kass just nu. Hade planerat att åka upp till Norrköping och kolla på LE:en nu på Lördag, kan ju bara på helgerna eftersom att det är en bit att köra och så jobbar man i veckan. Snackade med säljaren och lyckades pruta ner den till 45 på telefon. Så sa han till mig att , ja du får den om den finns kvar på lördag, annars säljer jag den tidigare. Tiden gick och nu i dag så var det som sagt Torsdag och bilen hade fortfarande inte blivit såld. Så jag hoppades ju på det bästa. Men så ringde jag till han idag. Och vad får jag höra, jo att bilen kommer att bli såld imorgon(Fredag). Men så försökte jag på alla sätt och visa få han att vänta EN dag, men nej, köparen hade redan skrivit på papper och allt! Och inte nog med det, det som känns sämst det är att det var Togge som skulle köpa tillbaka bilen!!! Känns väldigt konstigt eftersom att han har varit med och hjälpt, och tipsat om bilen och gett mig fakta, och så är det han som köper den! Snacka om att ramla på mållinjen!! Så nu blir det antagligen en 16V istället
    Henke här!
    Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

    Comment


    • #77
      Synd. Lider med dig!
      MEN! Det finns fler 20VT, köp inte en bil du nästan vill ha.. En 16VT. Det är även en sämre bil.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #78
        Originally posted by per
        Synd. Lider med dig!
        MEN! Det finns fler 20VT, köp inte en bil du nästan vill ha.. En 16VT. Det är även en sämre bil.
        Var finns det fler 20V? Ligger inte fler på blocket just nu! Dessutom så vill jag ha en bil nu i sommar, vill inte gå och vänta sommaren igenom på att det KANSKE dyker upp en bil!
        Henke här!
        Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

        Comment


        • #79
          Imponerande tålamod!

          http://www.blocket.se/vi/20060638.htm?ca=5_s

          http://www.blocket.se/vi/10668023.htm?ca=5_s

          Sen finns ju autoscout24 och mobile.de, bra utbud där.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #80
            Originally posted by per
            Imponerande tålamod!

            http://www.blocket.se/vi/20060638.htm?ca=5_s

            http://www.blocket.se/vi/10668023.htm?ca=5_s

            Sen finns ju autoscout24 och mobile.de, bra utbud där.
            För det första så har jag inte tänkt att slänga upp 90000 på min första bil, är 19 år och har inte dom pengarna! För det andra, nej jag har kanske inte så bra tålamod, men jag tänker inte köra en sommar till utan bil, vad är det som är så dåligt med 16V då?
            Henke här!
            Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

            Comment


            • #81
              Inget speciellt direkt, de är bara sämre i det mesta. Oftare problem med insprutning osv, som du säkert redan läst dig till här? Kvalitetskänslan överlag är lite sämre. Omodernare. Sämre bil helt enkelt, inte dålig dock!

              Man kan lära sig väldigt mkt bara av att kolla in vad tidningarna skrev. Kolla Arkivet!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #82
                Tråkigt för dig att du inte fick den, var nog ett väldigt bra pris för en LE, men det dyker säkert upp fler bra objekt innan sommaren.

                Comment


                • #83
                  Kommer lätt upp fler 20VT INNAN sommaren. Just nu är det fortfarande vinter och praktiskt taget ingen säljer sin bil. Sedan när våran kommer läggs fler ut och fler blir sugna på att byta osv.
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #84
                    Ledsen att du känner så...


                    Dock har jag väl inte hjälpt och tipsat utan bara svarade på de frågor du hade!

                    Och i mina ögon är det så oförskämt billigt han säljer den för att det inte ens finns utrymme för att ifrågasätta och pruta mer!!! Utan i mitt fall bara slå till!
                    Men han säljer den till mig med en garanti utan prut för kamrem eller andra oplanerade frågor i framtiden, då han vet att jag löser allt själv. Förståeligt nog hade du säkert gjort likadant!
                    Och han fick ett fantastiskt bra pris av mig och jag hjälpte honom en hel del när han köpte den av mig.. Så det avgjorde väl saken när jag kollade på den i måndags !

                    Sen är den bilen inte en vanlig coupe i mängden. Och jag i min tur har saknat den då jag i princip tvingades sälja den när det begavs. har faktiskt väntat på att den skulle säljas igen.

                    Glöm inte bort att dina utgifter inte stannar vid bilinköpet sen. Räkna med att det dyker upp oförutsedda utgifter. och kan man inte byta allt själv kostar det förstås!

                    Lycka till med att hitta en bil som passar dig. Och glöm inte att ta reda på all information modellerna mellan så du faktiskt vet vad du ska köpa !



                    Nu ska jag åka och hämta bilen innan den körs hem för att bytas kamrem, vattenpump och spännrulle på... !
                    Dock lämnar jag inte in den för det :-)
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • #85
                      Synd för Slowly men glad att Togge är tillbaka i coupé-träsket
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #86
                        En fråga:

                        Är spännhjul samma sak som spännrullar eller löphjul? Bara olika benämningar eller helt olika saker?

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Neophyte
                          En fråga:

                          Är spännhjul samma sak som spännrullar eller löphjul? Bara olika benämningar eller helt olika saker?
                          Spännhjul och spännrulle kan vara samma sak men löphjul är som det låter ett hjul som remmen bara löper på.

                          Se bild.

                          Allt ska bytas!!
                          Attached Files
                          Click here to visit Raceitaly
                          ______________
                          Fiat Coupe 20VT Plus -99
                          Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                          Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                          Acura Legend 3,2l V6 -91
                          SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                          "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                          Murphy´s law.

                          Comment


                          • #88
                            Grattis Togge
                            Nu har rätt ägare sin bil igen. Tror att bilen annars hade fått helt fel ägare!

                            Ha det gott med bilen!!

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by jesus
                              Grattis Togge
                              Nu har rätt ägare sin bil igen. Tror att bilen annars hade fått helt fel ägare!

                              Ha det gott med bilen!!
                              Och med det menar du vad??!!
                              Henke här!
                              Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

                              Comment


                              • #90
                                Låst då den verkar ha gjort sitt nu.

                                Panda 169

                                Comment

                                Working...
                                X