If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Är väl samma typ av termostat som i punton, och där var det en gummipackning som tillslut inte tätade utan läckte lite hela tiden. Så det är egentligen inget som "fastnar" som i något mekaniskt som kärvar fast, utan packningen som packar ihop
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Termostaten verkar stå öppen eftersom slangen blev varmare efterhand som bilen stått på tomgång, fläktarna hoppade igång strax innan 90'c på mätaren, det förklarar varför arbetstemperaturen legat lågt innan.. Termostaten är ju onekligen kass, kanske då även locket? Beställde locket innan idag och får beställa termostat imorgon. Det ser ut att ha läckt vatten runt termostathuset då det är vitt däromkring..
Originally posted by Ugglaa Termostaten verkar stå öppen eftersom slangen blev varmare efterhand som bilen stått på tomgång, fläktarna hoppade igång strax innan 90'c på mätaren, det förklarar varför arbetstemperaturen legat lågt innan.. Termostaten är ju onekligen kass, kanske då även locket? Beställde locket innan idag och får beställa termostat imorgon. Det ser ut att ha läckt vatten runt termostathuset då det är vitt däromkring..
Förresten, Jag provade att blåsa i locket till expensionskärlet, kunde blåsa igenom slangen och in i locket, men inte igenom locket och ut i slangen, Det stämmer väl så långt?
Originally posted by Ugglaa Förresten, Jag provade att blåsa i locket till expensionskärlet, kunde blåsa igenom slangen och in i locket, men inte igenom locket och ut i slangen, Det stämmer väl så långt?
Det säger inget om locket tyvärr, det är högre tryck än så..
Termostat och lock bytt, verkar ha löst problemet ! Hade dock ett nytt problem imorse, bilen bara stannade när jag körde och vägrade starta, när jag slog på tändningen så reagerade inte "code-lampan" samt injektorlampan, dom tändes inte ens för att sen slockna, 2-3timmar felsökning av säkringar, kablar relä osv hittade inga fel. Gick sen ut i motorrummet och drog lite i alla kablar och annat jag hittade, sen funkade bilen igen och går nu att starta? Något som känns igen?
Comment