Announcement

Collapse
No announcement yet.

20vt -97 som kokar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by per
    Men det som då händer är att motorn går kall - inte varm.
    Kan du förklara närmare? Det beror väl på om den fastnat i öppet eller stängt läge?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #17
      Jo, har bara aldrig hört talas om nån Coupe där den fastnat i stängt läge.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Är väl samma typ av termostat som i punton, och där var det en gummipackning som tillslut inte tätade utan läckte lite hela tiden. Så det är egentligen inget som "fastnar" som i något mekaniskt som kärvar fast, utan packningen som packar ihop
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #19
          Termostaten verkar stå öppen eftersom slangen blev varmare efterhand som bilen stått på tomgång, fläktarna hoppade igång strax innan 90'c på mätaren, det förklarar varför arbetstemperaturen legat lågt innan.. Termostaten är ju onekligen kass, kanske då även locket? Beställde locket innan idag och får beställa termostat imorgon. Det ser ut att ha läckt vatten runt termostathuset då det är vitt däromkring..

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ugglaa
            Termostaten verkar stå öppen eftersom slangen blev varmare efterhand som bilen stått på tomgång, fläktarna hoppade igång strax innan 90'c på mätaren, det förklarar varför arbetstemperaturen legat lågt innan.. Termostaten är ju onekligen kass, kanske då även locket? Beställde locket innan idag och får beställa termostat imorgon. Det ser ut att ha läckt vatten runt termostathuset då det är vitt däromkring..
            Fint! Skönt att du är det på spåret.
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Får hoppas man får rätt på bilen fortast möjligt, Inte roligt att behöva låta bilen stå när man kör till jobb om morgnarna !

              www.garaget.org/Ugglaa
              Där har vi några enstaka bilder för den som ville se

              Comment


              • #22
                Förresten, Jag provade att blåsa i locket till expensionskärlet, kunde blåsa igenom slangen och in i locket, men inte igenom locket och ut i slangen, Det stämmer väl så långt?

                Comment


                • #23
                  Glöm inte att byta tempsensorn som sitter i huset.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Ugglaa
                    Förresten, Jag provade att blåsa i locket till expensionskärlet, kunde blåsa igenom slangen och in i locket, men inte igenom locket och ut i slangen, Det stämmer väl så långt?
                    Det säger inget om locket tyvärr, det är högre tryck än så..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      Dom ringde från lokala fiathandlaren nyligen, ska hämta termostat och lock idag efter jobb !

                      Comment


                      • #26
                        Termostat och lock bytt, verkar ha löst problemet ! Hade dock ett nytt problem imorse, bilen bara stannade när jag körde och vägrade starta, när jag slog på tändningen så reagerade inte "code-lampan" samt injektorlampan, dom tändes inte ens för att sen slockna, 2-3timmar felsökning av säkringar, kablar relä osv hittade inga fel. Gick sen ut i motorrummet och drog lite i alla kablar och annat jag hittade, sen funkade bilen igen och går nu att starta? Något som känns igen?

                        Comment


                        • #27
                          Haha testade du inte att bara byta locket..?
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Nä tog termostaten också, konstaterade att den stod öppen hela tiden

                            Comment


                            • #29
                              Aah den gick bara upp till typ 60 (tempmätaren)?
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Alldeles rätt !

                                Comment

                                Working...
                                X