Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går inte till mer än 4000varv??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har felsökt den nu och det verkar som om jag måste byta kamaxlarna, båda två Känna inte som om det blir billigt :P

    Comment


    • #32
      Jag bara måste......

      Lär vara enda gången, bäst att passa på......


      Var det inte det jag trodde???? :-D
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #33
        Är det inte lite konstigt att om man nollställer den går den perfekt i en halv minut om det beror på kamaxlarna?
        Kan det inte ha nåt med boxen att göra?

        Har bild på hur kamaxlarna ser ut.. Vet inte om man kan se något från dom kanske..

        Är det någon som har bytt till trimkamaxlar på sin Coupe???
        Attached Files
        Last edited by Carina; 5 November 2003, 19:25.

        Comment


        • #34
          Låter konstigt som du säger !
          Om du känner på kamaxlarna.. drar fingret längs rundningen över nocken så känner du var härdningen har slitits bort. om så är fallet får du byta! Men jag tror INTE att det är dem det beror på !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #35
            Är det någon som vet graderna till vinklarna om man ska byta kamaxlar?!?!
            Mina var mkt slitna!!.. Skumt nog! Verkar som om den förra ägaren har gjort en del "egna" grejer under motorhuven :P

            Comment


            • #36
              jo men

              Är det nån seriös "moppe trimmare" som har härjat i din bil....
              /HH

              Comment


              • #37
                Ja, ngt åt det hållet verkar det som
                Tur att jag fick tag i den, så att jag kan få den att må bra igen

                Comment


                • #38
                  Är det ingen som bytt kamaxlar på Fiat Coupe?!?!?!?

                  Comment


                  • #39
                    Carina: Vad vill du veta?

                    Kammen passar bara på ett sätt i kamremshjulet till kamarna om jag inte mins fel och på så viss så kan du "noll" ställa dom...

                    /Jimmy
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #40
                      Det är en kompis till mig som byter dom och han säger att det inte finns några markeringar, så han är osäker på om han bara kan sätta fast dom som dom är...
                      På Fiat säger dom att man måste ha ett special-verktyg som låser kamaxlarna i ett visst läge när man sätter fast dom, fast dom har det inte själva utan jag måste köpa ett i såna fall..

                      Är ju inte så bra om man gör det fel, motorn ligger väl risigt till i såna fall...

                      Comment


                      • #41
                        Carina

                        Nu när det säger det så stämer det att Fiat har kam "nockar" på 16V när dom ställer dom...
                        :/
                        /Jimmy
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #42
                          Bytte kamrem på min 16vt utan några spec.verktyg funkar kanon om man bara e noggrann.
                          DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

                          Comment


                          • #43
                            Jasså, vet dock inte om jag vågar chansa..

                            Comment

                            Working...
                            X