Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som har bänkat sin 20 VT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Haha jag har då inte förlorat många rödljusrace, fyfan va ja racat på gatan men sen är inte min helt orginal heller, chip, öppet kalluftsfilter, uppställ laddtryck å soppatryck, ferrita rostfritt 3" hela vägen med race kat jag BÖR ha minst 260hk nåt annat är otänkbart :S togge aka. trimmarn mena att jag låg på 270hk

    Går inte en dag utan att man kör alldeles för fort, sjukt underbar bil och alldeles för snabb för en ung 20årings bästa.

    Har recensionen av fiat coupe 16vt (lilla turbon och lite äldre än 20vt) och när dom bänka den fick dom 152hk på drivhjulen (190hk ska bilen ha enligt fiat) senare skriver dom att motorn i verkligheten har 170hk och att dom 20 felande hästarna inte betyder nåt. När dom gjorde 0-100km/h testet fick dom faktiskt snabbare (!) tider än fiat själva och hela testlaget på teknikens värld tyckte att motorn va "hur kul och busig som helst". Och detta var me den lilla turbon, 20vtn är i en annan liga, en porsche 911 carrera S '06 hade stora problem att hänga med mej på motorvägen vid ett tillfälle, och boxtrar är rena lunchen, skämt åsido :P du lär inte bli besviken när du kör en fin 20vt
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #32
      SBS=Skiten bakom spakarna

      Har inga siffror i huvvet på dom bilarna, men lite research på nätet så kan du säkert hitta svaret på den frågan.
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #33
        Originally posted by smOOth
        Haha jag har då inte förlorat många rödljusrace, fyfan va ja racat på gatan men sen är inte min helt orginal heller, chip, öppet kalluftsfilter, uppställ laddtryck å soppatryck, ferrita rostfritt 3" hela vägen med race kat jag BÖR ha minst 260hk nåt annat är otänkbart :S togge aka. trimmarn mena att jag låg på 270hk

        Går inte en dag utan att man kör alldeles för fort, sjukt underbar bil och alldeles för snabb för en ung 20årings bästa.

        Har recensionen av fiat coupe 16vt (lilla turbon och lite äldre än 20vt) och när dom bänka den fick dom 152hk på drivhjulen (190hk ska bilen ha enligt fiat) senare skriver dom att motorn i verkligheten har 170hk och att dom 20 felande hästarna inte betyder nåt. När dom gjorde 0-100km/h testet fick dom faktiskt snabbare (!) tider än fiat själva och hela testlaget på teknikens värld tyckte att motorn va "hur kul och busig som helst". Och detta var me den lilla turbon, 20vtn är i en annan liga, en porsche 911 carrera S '06 hade stora problem att hänga med mej på motorvägen vid ett tillfälle, och boxtrar är rena lunchen, skämt åsido :P du lär inte bli besviken när du kör en fin 20vt

        haha men du har ju en riktig monster bil också :P
        Berätta lite om hur den var i original utförande. Gick den bra då också? Blev det mkt action vid rödljusen innan du börjar modda?

        En GTI och Type R har både runt 195hk på däcken.
        Någon chans mån tro?

        Comment


        • #34
          Alltså de har inte med hk att göra...speciellt inte vid rödljusen.
          Chassie, dämpar, upphägning, däck/fälgar är saker som är avgörande. Sedan den största är vikt/effektförhållandet.

          Vet 16VT som haft svårt att hänga med TypeR medan andra behandlat dom som smoothie gör med boxers..barnmat..
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #35
            Allright, får ta o coola ner lite nu tror jag så jag inte får något otalt med någon på forumet. :P
            Tror fan inte det är något att tveka över egentligen, har ju haft ögonen öppna länge på 20VT.
            Skulle inte prestandan vara till min belåtenhet så är det ju bara att chippa och leka lite, eller hur?


            Berätta gärna mer om era erfarenheter vid rödljus och liknande :=)

            Comment


            • #36
              eeh..jo. Men när du går utanför orginalutförande gäller de o veta vad man gör för det ena påverkar det andra.
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment


              • #37
                Absolut, menade bara att möjligheten att trimma bilen finns ju alltid där och självklart så har man koll på vad man gör och vad det innebär.

                Comment


                • #38
                  i så fall är det ju bra.
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #39
                    Ary: Jo asså när ja köpte den körde ja den orginal i 3 månader och den gick ju jevligt jevligt bra, första veckorna man körde den (de e ju min förstabil med...) så va de sjukt. Men sen vande man sej lite, lärde sig kontrollera kraften (de gör man ju alltid) minns inte riktigt alla racen från början men på mitt jobb är dom "väh! en fiat?!.." och gillar bara volvo. En snubbe har en astrimmad å astylad v40 aka. x40 som går riktigt bra (mappad å riktigt påkostad) och han klarade inte av att köra ifrån mig på motorvägen, det var dött lopp. Från stilla stående hade ja nog ägt han.. :]
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #40
                      Fan vad gött o höra
                      Känns riktigt bra o nu måste jag säga.
                      Hur länge hade du den innan du börja trimma?
                      Kör du med ett Novitec chipp Smoothie?

                      Comment


                      • #41
                        som jag sa så hade jag den orginal i ungefär 3 månader. Ja jag kör med novitec.
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • #42
                          Rena nattrafiken på detta forumet

                          Appropå rullande landsväg. Den ena är inte lik den andre. Du kan med andra ord få två olika resultat hos två olika firmor. 20v Turbo har transmissionsförluster som ligger mellan 15-18 %.
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Ary
                            Berätta lite hur det har gått för dig vid rödljusen, om du brukar raca där?
                            Tekniken är väldigt viktig vid ett rödljusrace med våra turbobilar. Gäller att hitta rätt varvtal när man drar iväg. Få upp turbotrycket ordentligt. Inte helt lätt... Läs här om hur det gick för mig mot 2 st italienska bröder:
                            http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...referrerid=595
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #44
                              Grym läsning som fan.
                              Jo visst vet jag att man måste upp i rätt varvantal.
                              Har vart med om turbobilar tidigare, vet att det är ett visst varvantal man ska ligga på för att få effekten och att turbon ska göra nytta och inte så att man missar accet som i ditt fall

                              Comment


                              • #45
                                jag vet EXAKT vilket varvtal man ska ligga på nu säger bara de - BEWARE! fast när de väl gäller klantar man till de ibland :P.....
                                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                                Comment

                                Working...
                                X