Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som har bänkat sin 20 VT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    hehe det hör tyvärr till :P
    En dum fråga bara, säger inte besktningsmännen något om trimmade bilar som ej blir om reggade?

    Comment


    • #47
      Originally posted by smOOth
      jag vet EXAKT vilket varvtal man ska ligga på nu säger bara de - BEWARE! fast när de väl gäller klantar man till de ibland :P.....
      Och hur många varv per minut är det då? Berätta nu.
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #48
        ap ap ...kan berätta efter nästa gång ja äger dej igen
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #49
          edit: det var inget.
          Daniel Östlund
          www.kraniel.com

          >> Min Coupé<<

          Comment


          • #50
            Originally posted by smOOth
            jag vet EXAKT vilket varvtal man ska ligga på nu säger bara de - BEWARE! fast när de väl gäller klantar man till de ibland :P.....
            Det svåra tycker jag inte är vilket varv man skall ligga på utan hur man skall hantera gaspedalen därefter i starten.

            Trots hjälp av viscodiffen tycker jag det är rätt svårt att starta men jag gör ju bara sådana starter från 0 när jag kör RS vilket inte är så ofta.

            Jag får väll ställa mig o träna när däcken har gott säsongen ut

            PS. Om man tycker drivlineförlusterna på Fiat Coupé är stora är väll Imprezan den sista bilen man bör välja?
            Last edited by TobbeC; 1 September 2006, 14:16.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #51
              Eller vilken 4wd som helst? Ju mer skrot i drivlinan desto större lär förlusterna bli. Bilar med motorn på samma ställe som drivhjulen bör ha minsta möjliga transmissionsförluster.

              Panda 169

              Comment


              • #52
                Generellt 15% för framhjulsdrivet och 17% för bakhjulsdrivet. För 4WD vette fan, men mer lär det va!
                Källa: http://www.pumaracing.co.uk/coastdwn.htm

                Men man kan ju få vilka värden man vill på rullarna. Det är inte svårare än att justera däckstrycket tills önskat antal hästar uppenbarar sig på utskriften

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Ary
                  Får se ifall en GTV Turbo är bättre.
                  Tappade suget så jävla hårt nyss.
                  Kan fan inte vara sant?

                  Vad du gör om du köper en gtv är att du ångrar dig....
                  En polare hade trimmat sin gtv med exakt samma hästar som min.. men hade inte en chans... fiaten går bättre..konstigt nog !
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by TobbeC
                    Det svåra tycker jag inte är vilket varv man skall ligga på utan hur man skall hantera gaspedalen därefter i starten.

                    Trots hjälp av viscodiffen tycker jag det är rätt svårt att starta men jag gör ju bara sådana starter från 0 när jag kör RS vilket inte är så ofta.

                    Jag får väll ställa mig o träna när däcken har gott säsongen ut

                    PS. Om man tycker drivlineförlusterna på Fiat Coupé är stora är väll Imprezan den sista bilen man bör välja?
                    Exakt, man får parera me foten efter starten. De e sant, de e teknik där me

                    hehe aa de får du göra
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #55
                      Fiat Coupe 20 VT är en bra bil för pengarna vid ekonomitrim. Dvs hyfsad effekt med bibehällen bränsleekonomi Ska man löpa linan ut spelar det mindre roll. Audi S2 är då en lysande bil med bra krafs. En chipstrimmad S2 ger fjärilar i magen vid start. Mao en riktig slangbella.

                      Väghållningen däremot i en Fiat Coupe är direkt usel om man jämför med tex Nissan 200 SX. Audin är heller inget att hurra för men har hjälpsnöre med permanent fyrhjulsdrift.

                      En GTV Turbo är en hyfad gammal motor men mest tung och trög.
                      Piaggio Purejet -06
                      Fiat Coupe 20VT-98

                      Comment


                      • #56
                        verkligen värt o jämnföra en FWD med en RWD? spelar ju i lite olika liga.
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #57
                          Väghållningen däremot i en Fiat Coupe är direkt usel om man jämför med tex Nissan 200 SX.

                          Usel tycker ja inte =)

                          __________________
                          Nissan 200 SX
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #58
                            ne de va snudd på löjligt sagt. I seriösa tester har dom ju tyckt att väghållning är riktigt bra då styrningen är "smått överstyrd" och otroligt precis. Väghållningen är bra, inte porsche boxter klass inte de jag säger men trots att den är fwd ska de mkt till för att den ska kränga i torrt
                            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                            Comment


                            • #59
                              Allting beror på vad man har för referenser. Jag har också haft en Honda Civic Type-R och tycker inte den är mycket att ha om man jämför med tex Nissan 200 SX

                              Bästa bilen jag haft med mest körglädje och väghållning var en Toyota MR2 MK3. Slår det mesta utom Lotus Elise/Opel Speedster och såklart Porsche Boxter.
                              Piaggio Purejet -06
                              Fiat Coupe 20VT-98

                              Comment


                              • #60
                                grabbar, pratar ni nu om den nya boxtern eller?
                                För boxtern verkar vara nån slags referens, nu?
                                den gamla e inte någon gud direkt, så ni vet det...
                                men coupen har sämre väghållning än boxtern, men en speedster borde köra skiten ur den gamla..

                                E det nån som vet hur audi s3;an (den nya) går ???
                                drog ifrån den igår 2 gånger på motorvägen, dock inga hästlängder men ändå....
                                Jag trode den gick bättre.

                                Comment

                                Working...
                                X