If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by smOOth jag vet EXAKT vilket varvtal man ska ligga på nu säger bara de - BEWARE! fast när de väl gäller klantar man till de ibland :P.....
Och hur många varv per minut är det då? Berätta nu.
Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Originally posted by smOOth jag vet EXAKT vilket varvtal man ska ligga på nu säger bara de - BEWARE! fast när de väl gäller klantar man till de ibland :P.....
Det svåra tycker jag inte är vilket varv man skall ligga på utan hur man skall hantera gaspedalen därefter i starten.
Trots hjälp av viscodiffen tycker jag det är rätt svårt att starta men jag gör ju bara sådana starter från 0 när jag kör RS vilket inte är så ofta.
Jag får väll ställa mig o träna när däcken har gott säsongen ut
PS. Om man tycker drivlineförlusterna på Fiat Coupé är stora är väll Imprezan den sista bilen man bör välja?
Eller vilken 4wd som helst? Ju mer skrot i drivlinan desto större lär förlusterna bli. Bilar med motorn på samma ställe som drivhjulen bör ha minsta möjliga transmissionsförluster.
Men man kan ju få vilka värden man vill på rullarna. Det är inte svårare än att justera däckstrycket tills önskat antal hästar uppenbarar sig på utskriften
Originally posted by Ary Får se ifall en GTV Turbo är bättre.
Tappade suget så jävla hårt nyss.
Kan fan inte vara sant?
Vad du gör om du köper en gtv är att du ångrar dig....
En polare hade trimmat sin gtv med exakt samma hästar som min.. men hade inte en chans... fiaten går bättre..konstigt nog !
Fiat Coupe 20 VT är en bra bil för pengarna vid ekonomitrim. Dvs hyfsad effekt med bibehällen bränsleekonomi Ska man löpa linan ut spelar det mindre roll. Audi S2 är då en lysande bil med bra krafs. En chipstrimmad S2 ger fjärilar i magen vid start. Mao en riktig slangbella.
Väghållningen däremot i en Fiat Coupe är direkt usel om man jämför med tex Nissan 200 SX. Audin är heller inget att hurra för men har hjälpsnöre med permanent fyrhjulsdrift.
En GTV Turbo är en hyfad gammal motor men mest tung och trög.
ne de va snudd på löjligt sagt. I seriösa tester har dom ju tyckt att väghållning är riktigt bra då styrningen är "smått överstyrd" och otroligt precis. Väghållningen är bra, inte porsche boxter klass inte de jag säger men trots att den är fwd ska de mkt till för att den ska kränga i torrt
Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!
Allting beror på vad man har för referenser. Jag har också haft en Honda Civic Type-R och tycker inte den är mycket att ha om man jämför med tex Nissan 200 SX
Bästa bilen jag haft med mest körglädje och väghållning var en Toyota MR2 MK3. Slår det mesta utom Lotus Elise/Opel Speedster och såklart Porsche Boxter.
grabbar, pratar ni nu om den nya boxtern eller?
För boxtern verkar vara nån slags referens, nu?
den gamla e inte någon gud direkt, så ni vet det...
men coupen har sämre väghållning än boxtern, men en speedster borde köra skiten ur den gamla..
E det nån som vet hur audi s3;an (den nya) går ???
drog ifrån den igår 2 gånger på motorvägen, dock inga hästlängder men ändå....
Jag trode den gick bättre.
Comment