Hej
Jag tänkte fråga lite hur er bil beter sig när den är kall, typ första starten på dagen ?
Min beter sig ungefär såhär:
Slår på bilen, injector-lampan lyser i kanske 20 sekunder, slocknar sen. (Bilen låter för övrigt som en påse skit under denna tid :-) )
Och de närmaste 5 minutrarna innan motorn blir varm så går bilen inte särskillt bra.
Bilen tvekar om man ger mer än halvgas (som om den går på tok för fett då, kan bli lite hackig också)
Jag har också då och då märkt av vit rök de första minutrarna vid en kallstart.
Jag kör med NGK B8EGV stift som rekommenderas med chipet. Ingen 3bars btr dock.
Efter dessa 5 minutrar, går bilen helt klockrent. Ingen tvekan någonstans, bara fullt ös. Ingen rök alls.
Motorn verkar inte dra någon olja alls, dock har jag inte haft så stor koll på kylarvätskan, tänkte börja kolla det lite mer nu. (Känns som att motorn inte är helt tät)
Jag tänkte fråga lite hur er bil beter sig när den är kall, typ första starten på dagen ?
Min beter sig ungefär såhär:
Slår på bilen, injector-lampan lyser i kanske 20 sekunder, slocknar sen. (Bilen låter för övrigt som en påse skit under denna tid :-) )
Och de närmaste 5 minutrarna innan motorn blir varm så går bilen inte särskillt bra.
Bilen tvekar om man ger mer än halvgas (som om den går på tok för fett då, kan bli lite hackig också)
Jag har också då och då märkt av vit rök de första minutrarna vid en kallstart.
Jag kör med NGK B8EGV stift som rekommenderas med chipet. Ingen 3bars btr dock.
Efter dessa 5 minutrar, går bilen helt klockrent. Ingen tvekan någonstans, bara fullt ös. Ingen rök alls.
Motorn verkar inte dra någon olja alls, dock har jag inte haft så stor koll på kylarvätskan, tänkte börja kolla det lite mer nu. (Känns som att motorn inte är helt tät)
Comment