Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslådor i Coupe!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baslådor i Coupe!?

    Tänkte mig bygga lite ljud i min bil.

    men behöver lite tips. i dags läget är de 2 kicker 12" fyrkant som är på tapeten.

    tänkte se hur ni har gjort?
    Om ni har gjort något?


    fick med en 12"Mds när jag köpte bilen. fick in grymt mycket bas i coupen. mycket trevligt. så tänkte mig bygga vidare på detta,kanske tillochmed en och annan tävling:P

    men som sagt hur hade/har ni gjort?
    Byggt på plats?
    eller försökt tråkla ner lådan?
    *Fiat coupe Turbo 16v**Såld till Felle
    Volvo 740GLt 16v -90 *såld*
    Dacia Duster dCI -11 *stadigt framåt BILLIGT*
    Volvo V702.4T

  • #2
    Hva slags bass ønsker du deg? Dunka rundt i gatan, knastorr "hifibas" som lar deg høre hva slags strenger det er på elbassen eller kanskje noe midt i mellom? Mye "partypunch" rundt 80-120 hz? Varm, fet bass rundt 50-65 hz?

    Er du fornøyd med resten av frekvensområdet? Min erfaring er at det blir en mye bedre "helhet" og sammenheng i det hele dersom man venter med de lave frekvensene til slutt, etter alt annet er på plass. Og god midbass er viktig

    Bare mine 0,50 norske kroner.
    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

    Comment


    • #3
      Jo då en del har byggt ljud i sin coupe... jag köpte min färdigt byggd. Inget avancerat men bättre än orginal

      I princip utbytta bakhögtalare och en 10" baslåda som drivs av GAS slutsteg.

      Smooths ljudbygge

      Alex ljudbygge

      Alohas ljudbygge
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Lyckades tråckla ner en sluten baslåda med 2x12" rockfordfosgate i bagagen. Fick till rätt hygligt tryck med basarna riktade upp mot hyllan. Blev då även plats över att montera slutsteget framför lådan.

        Hittade ingen bild på det klara resultatet men i princip så här såg det ut.

        http://www.gatbilar.se/cars/981/3/4777f5f05619f.jpg


        Något som kan vara värt att tänka på är gångjärnen som håller luckan....

        Håller för övrigt på att bygga en ny hyfsat portabel låda som ska in i baksätet. Ska försöka fixa lite bilder på den med.

        Har du någon spec på högtalarna? Vad ska du driva dem med?
        Vad för ljud är du ute efter?
        Turbo é livet

        Torx måste vara djävulens påfund...

        Comment


        • #5
          Om man har flera bilar kan man alltid ha en flyttbar: http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...8&type=picture

          Funkar kanon tycker jag. Bra om man vill ha extra plats nån gång, eller vill ut på bana.
          Mitt spännband skruvades enkelt dit med 2 plåtskruvar i väggen.
          Last edited by per; 9 February 2008, 13:15.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            http://forum.streetcars.nu/viewtopic.php?f=6&t=9397


            de är detta som gäller..ska försöka få fram måtten...
            *Fiat coupe Turbo 16v**Såld till Felle
            Volvo 740GLt 16v -90 *såld*
            Dacia Duster dCI -11 *stadigt framåt BILLIGT*
            Volvo V702.4T

            Comment


            • #7
              Re: Baslådor i Coupe!?

              Jag håler på att bygga i min nu. Håller på att bygga en låda till Min 15" MTX bass
              Livet leker inte utan min fiat coupe

              Comment


              • #8
                har två stycken inte säker om det är 10" eller 12" som är i baljan med ett galler över och sen steg närmare sätena med en annan hatthylla över ås det går att lasta saker, inte byggt själv så jag har ingen koll riktigt, kan försöka skaffa bild om någon är intresserad
                Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                "With great power comes great responsibility"

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mcpot
                  har två stycken inte säker om det är 10" eller 12" som är i baljan med ett galler över och sen steg närmare sätena med en annan hatthylla över ås det går att lasta saker, inte byggt själv så jag har ingen koll riktigt, kan försöka skaffa bild om någon är intresserad
                  gärna..tar emot alla info jag kan få..:P
                  *Fiat coupe Turbo 16v**Såld till Felle
                  Volvo 740GLt 16v -90 *såld*
                  Dacia Duster dCI -11 *stadigt framåt BILLIGT*
                  Volvo V702.4T

                  Comment


                  • #10
                    här är en bild pådet bygget som var i min när jag köpte den, dock så måste jag nog byta slutsteget snart då det knöpper ur två kanalar som går till fram systemet så det är skrot

                    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                    "With great power comes great responsibility"

                    Comment

                    Working...
                    X