Announcement

Collapse
No announcement yet.

öket 124 sport coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by toto
    Det finns en tysk som säljer coilover-kit till 128:an 1200Euro ska han ha för det. Då slipper man bladfjädern också!

    Annars är det torftigt som sagt. Har för mig att OSRAV ska ha nåt stötdämpar-kit, så det lutar åt det för mig iaf.

    Man ska ha bladfjädern från Panoraman, är din till salu?
    hehe 13lax för coiloverkit... det är typ dubbelt va bilen kommer va värd dem dem på är det han fiat128.de? har försökt maila han utan ngn som helst framgång..

    har osrav på min a112 abarth. funkar mycket bra.

    panorama är kombin då? det finns sänkblad till 128an. har för mig att sidan heter bielstein.de eller nåt sånt. har på min abarth den är ca 5cm lägre i toppen än original.
    A112 abarth 85
    Fiat 128 combi 70
    fiat 128 2d sedan 69
    Fiat 128 3p 75
    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

    Comment


    • #47
      Originally posted by radical_plus
      hehe 13lax för coiloverkit... det är typ dubbelt va bilen kommer va värd dem dem på är det han fiat128.de? har försökt maila han utan ngn som helst framgång..

      har osrav på min a112 abarth. funkar mycket bra.

      panorama är kombin då? det finns sänkblad till 128an. har för mig att sidan heter bielstein.de eller nåt sånt. har på min abarth den är ca 5cm lägre i toppen än original.
      Stötdämparna från a112 ska passa till 128:an vet jag, men är du säker på att bladfjädern också passar? Är det justerbara dämpare på din a112?

      Comment


      • #48
        Originally posted by toto
        Stötdämparna från a112 ska passa till 128:an vet jag, men är du säker på att bladfjädern också passar? Är det justerbara dämpare på din a112?
        ja dämparna är justerbara man pumpar luft för kompressionen. inget för returjustering tyvärr.
        du det va en bra fråga.. de ser likadana ut iaf samma infästning är det också. det är väl samma bakvagn tror jag. det ser åtminstonde vääääldigt likt ut.

        om det är samma dämpare till a112 som 128 så finns det fler coilovers och dämpare att välja mellan. koni hade förut till a112 vet jag.
        A112 abarth 85
        Fiat 128 combi 70
        fiat 128 2d sedan 69
        Fiat 128 3p 75
        Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

        Comment


        • #49
          kom att tänka på en sida medan jag skrev till dig... och visst vettu:

          http://www.bernimotori.com/abarth_su...ml#fiat_128_ac

          här har du hela kittet. ska gräva fram prislistan... hade det ngnstans långt bort i mina mail..

          ser ut att va samma kit som till a112 abarth. samma justerbara dämpare har för mig de inte va så blodiga i pris heller
          A112 abarth 85
          Fiat 128 combi 70
          fiat 128 2d sedan 69
          Fiat 128 3p 75
          Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

          Comment


          • #50
            Originally posted by radical_plus
            ja dämparna är justerbara man pumpar luft för kompressionen. inget för returjustering tyvärr.
            du det va en bra fråga.. de ser likadana ut iaf samma infästning är det också. det är väl samma bakvagn tror jag. det ser åtminstonde vääääldigt likt ut.

            om det är samma dämpare till a112 som 128 så finns det fler coilovers och dämpare att välja mellan. koni hade förut till a112 vet jag.
            Dämparna passar, men jag har för mig att längden kan skilja, alltså de är inte helt modellanpassade....tyvärr. Man får kolla noga innan man gör nån beställning.

            Bernimotori har helt ok priser för att vara en italiensk firma 128 AC i deras lista vet jag faktiskt inte vad det är för modell.... Abarth Coupe kanske?

            Comment


            • #51
              Kolla på Abarth-online.de. Där har de kit till a112, 127 och 128 m.m.

              Vissa enbart till a112 o 127 och andra till a112, 127 o 128... Vet inte varför det är så, men när det blir aktuellt för mig att beställa så tänkte jag höra med dem först vad det är för "deal".

              Comment


              • #52
                Originally posted by toto
                Kolla på Abarth-online.de. Där har de kit till a112, 127 och 128 m.m.

                Vissa enbart till a112 o 127 och andra till a112, 127 o 128... Vet inte varför det är så, men när det blir aktuellt för mig att beställa så tänkte jag höra med dem först vad det är för "deal".
                inga billiga grejer där heller... då ingick inte bladet heller för 1180 euro...

                jag har fyra stycken sportdämpare... med sjysterbar camber fram. vet inte va det är för fabrikat. de är orangea. har två stycken lösa dämpare från abarth. kan jämföra dem å lägga up bild på din tråd om du vill. bladet har jag sålt nyligen från abarth.. dumt att jag inte jämförde med 128an.. borde inte bladet va styvare på combin?

                vilken är panorama?? är det 2d sedan?
                A112 abarth 85
                Fiat 128 combi 70
                fiat 128 2d sedan 69
                Fiat 128 3p 75
                Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                Comment


                • #53
                  Originally posted by radical_plus
                  inga billiga grejer där heller... då ingick inte bladet heller för 1180 euro...

                  jag har fyra stycken sportdämpare... med sjysterbar camber fram. vet inte va det är för fabrikat. de är orangea. har två stycken lösa dämpare från abarth. kan jämföra dem å lägga up bild på din tråd om du vill. bladet har jag sålt nyligen från abarth.. dumt att jag inte jämförde med 128an.. borde inte bladet va styvare på combin?

                  vilken är panorama?? är det 2d sedan?
                  Panorama är combin. Ta gärna bilder på dämparna, mät gärna längden om du vill
                  Last edited by toto; 21 January 2012, 07:16.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by toto
                    Panorama är combin. Ta gärna bilder på dämparna, när gärna längden om du vill
                    jepp kollar det ikväll
                    A112 abarth 85
                    Fiat 128 combi 70
                    fiat 128 2d sedan 69
                    Fiat 128 3p 75
                    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                    Comment


                    • #55
                      Var på biltema å tänkte köpa mercedes fjäderkomprimerare. men 2lax va lite mycket tyckte jag... :P
                      det blir å bygga ngt eget ikväll..
                      A112 abarth 85
                      Fiat 128 combi 70
                      fiat 128 2d sedan 69
                      Fiat 128 3p 75
                      Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                      Comment


                      • #56
                        Du kan annars låna av mig. se

                        http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...0&pagenumber=4

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by stooges
                          Du kan annars låna av mig. se

                          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...0&pagenumber=4
                          snällt att du erbjuder det! Tack! Jag har kollat själv hemma och funderat på att kapa dem jag har.. men med mina beräkningar så har ca 1cm tillgodo ungefär... funkade dina bra??
                          A112 abarth 85
                          Fiat 128 combi 70
                          fiat 128 2d sedan 69
                          Fiat 128 3p 75
                          Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by radical_plus
                            snällt att du erbjuder det! Tack! Jag har kollat själv hemma och funderat på att kapa dem jag har.. men med mina beräkningar så har ca 1cm tillgodo ungefär... funkade dina bra??
                            Det var ju ett tag sen, men det funkade i alla fall. Kommer dock ihåg att det var bra mycket krångligare fram än bak.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by stooges
                              Det var ju ett tag sen, men det funkade i alla fall. Kommer dock ihåg att det var bra mycket krångligare fram än bak.
                              ja dra på trissor.... höll på nu hela kvällen med att sätta i fjädern. använde bara en biltema spännare och en domkraft. när jag skulle ta loss fjäderspännaren så hoppade fjädern till så jag höll på å få hjärtattack alltså....

                              Jaja.. ena fjädern är i iaf. går snabbare nästa gång. imorgon ska jag mecka dit dämparen vilket verkar i.te heller va lätt.

                              en till fråga... Mutterdragaren kommer man inte åt till att dra åt spindellederna.. hur gör man?
                              A112 abarth 85
                              Fiat 128 combi 70
                              fiat 128 2d sedan 69
                              Fiat 128 3p 75
                              Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by radical_plus
                                ja dra på trissor.... höll på nu hela kvällen med att sätta i fjädern. använde bara en biltema spännare och en domkraft. när jag skulle ta loss fjäderspännaren så hoppade fjädern till så jag höll på å få hjärtattack alltså....

                                Jaja.. ena fjädern är i iaf. går snabbare nästa gång. imorgon ska jag mecka dit dämparen vilket verkar i.te heller va lätt.

                                en till fråga... Mutterdragaren kommer man inte åt till att dra åt spindellederna.. hur gör man?
                                Fjädern är ingen lek, kommer ihåg att man var rätt nervös för att den skulle sprätta, huga.

                                Jag använde mig inte av någon mutterdragare är inte det fusk

                                Hur som helst borde det fungera med något smidigare verktyg för spindellederna, jag har inget uppskrivet i mina papper att det var något konstigt i alla fall, förutom att en del muttrar fick jag ta med mutterspräckare.

                                Om det är för att du vill ha rätt moment, så gjorde jag som så att jag tränade med momentdragaren fastsatt i skruvstädet först och rätt moment. Jag höll momentdragaren vid samma avstånd på skaftet som längden på det verktyg jag skulle senare använda så hävarmslängden skulle bli densamma.
                                Last edited by stooges; 24 January 2012, 08:14.

                                Comment

                                Working...
                                X