Announcement

Collapse
No announcement yet.

öket 124 sport coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by toto
    Välj det första alternativet! Vad är det för fälgar?
    momo vega från 70talet 14*6,5

    Comment


    • #92
      Originally posted by radical_minus
      Jag tänkte slänga på skärmbreddare på den men som det ser ut nu så kommer det saknas 10 cm i offsett. fälgen sitter alltså för djupt inne jämfört med kanten på skärmbreddningen.

      hur gör man bäst? Att ha 1dm bred spacer känns inte som en bra lösning.. fälgen måste ha hög ETnummer eller hur? För att komma ut från navet?

      Ngn som fattar va jag babblar om?
      Du ska ha ett lägre ET nummer för att få ut fälgen mer. ET måttet är ju måttet mellan fälgens mitt och fälgens anläggningsyta mot navet. /Mikael
      Tipo-91
      GTV-96

      Comment


      • #93
        Originally posted by Tipomicke
        Du ska ha ett lägre ET nummer för att få ut fälgen mer. ET måttet är ju måttet mellan fälgens mitt och fälgens anläggningsyta mot navet. /Mikael
        ok.. så 0 borde då va bra. detta innebär alltså att ju bredare fälg destå längre den kommer ut om et är närmare 0. Teoretiskt borde det då finnas negativ et? Så att navytan kommer närmare fälgens bakre kant

        Comment


        • #94
          En bredare fälg med samma ET växer ju både inåt och utåt, med risk att ta i innerskärm mm. Ett lägre eller negativt ET (om det finns?) sliter nog mer på hjulager. men det kan det ju vara värt
          Tipo-91
          GTV-96

          Comment


          • #95
            Originally posted by Tipomicke
            En bredare fälg med samma ET växer ju både inåt och utåt, med risk att ta i innerskärm mm. Ett lägre eller negativt ET (om det finns?) sliter nog mer på hjulager. men det kan det ju vara värt
            japp jag e med på tåget.. det finns mycket plats inåt.. och det kommer nog aldrig fylla ut hjulhuset så pass att det tar i skärmkanter eller dyl.. men hur gör man annars?

            Jag är ju inte den första som ska bredda skärmar på den bilen

            Tänkte bygga ut sen med hjälp av spacers å se hur mycket det behövs. skärmkittet borde komma nästa vecka och framvagnen ska va iordninggjord ngn gång nästa vecka.

            Bara krängningshämmarbussningar kvar... suck!

            Comment


            • #96
              Originally posted by toto
              Välj det första alternativet! Vad är det för fälgar?
              Mitt tips med, mycket coolare dessutom tidsenlig

              Comment


              • #97
                Originally posted by stooges
                Mitt tips med, mycket coolare dessutom tidsenlig
                mm moderna fälgar klär inte bilen riktigt. funderar på att lacka fördjupningar i fälgar vita. så att de blir vit/silver.

                bilen kommer att förbi röd i grundfärgen svarta skärbreddare svart huv och bagagelucka och vitt tak. på sidan en bred stripe som börjar längs ned vid karossens nedre kant fram och sluta vid övre kant bak. lite som på spider abarth.

                Comment


                • #98
                  Vart får man tag på bussningar till bakvagn eg? till fram finns det överallt till bak ingenstans så länge man knye vill köpa nya stag..

                  Comment


                  • #99
                    Ngn vänlig som kan förklara för mig hur man monterar på klämman på de yttre krängningshämmarbussningar...? Är det så tajt att det inte ens ska gå att få på klämman över bussningen?

                    Comment


                    • Kollat lite på bbs splitfälgar om man kunde bygga ett par snygga. och det kunde man. de som jag tyckte va bra hamnade på 40000:- i 14" :P

                      gruppköp? Ngn...?

                      Comment


                      • Är lätt på!
                        Annars kan man ju göra som jag o köpa gamla E30-BMW-fälgar, helt rätt ET samt fyrbult. Har "100+" 15-tummare på min Argenta som jag fick omfrästa bulthål+navhål hos en kille på Bergsbrunnagatan.

                        MomoVega-fälgarna röstar jag på annars!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by per
                          Är lätt på!
                          Annars kan man ju göra som jag o köpa gamla E30-BMW-fälgar, helt rätt ET samt fyrbult. Har "100+" 15-tummare på min Argenta som jag fick omfrästa bulthål+navhål hos en kille på Bergsbrunnagatan.

                          MomoVega-fälgarna röstar jag på annars!
                          så skulle man kunna göra ja! Var mest nyfiken på va en "vanlig" bbs splitfälg skulle landa på.. Och det vart ca 10000:- st ungefär 3st nergångna fiat 124 per fälg ;P

                          det blir momo med nå lite sportigare däck till sommaren. momo var ju dessutom 14" och har lågt et som jag kommer att behöva om jag ska bredda bilen.

                          Comment


                          • Originally posted by radical_minus
                            Vart får man tag på bussningar till bakvagn eg? till fram finns det överallt till bak ingenstans så länge man knye vill köpa nya stag..
                            SKönt bygge. Jobba på. Sänka? Hur du funderat på Lada Niva framfjädrar? Samma spec som Vaz/Lada körde rally med. Höjer inte mycket (om ens något) men lagom hårda och ger skönt 70-tals stuk - särskilt med sänkning bak.

                            Rekommenderades av de som åkte Lada Challenge på bana och rally i GB på -90 till tidigt 2000. Särskilt med litet extra camber och dubbelmontage av krängningshämmare (någon extrabricka). Budget och bra!

                            Nya bussningar bakvagn?

                            Den som söker skall finna: Kolla ebay.de sök på "Lada 2101 buchsen", tex här http://www.ebay.de/itm/1x-kompletter...item2c62fd67d1

                            17 EUR, inte farligt för en komplett sats.
                            Fiat 2300 SC -65
                            Fiat 124 SC AC -69
                            Vaz 2103 -75 m Fiat 2.0 TC
                            Alfetta 1800 -76
                            Alfa 156 TS -99
                            Fiat 126 -75 (soltak...)

                            Comment


                            • Tack du!!
                              Har köpt en sats med spax fjädrar och dämpare. bussningar fram är bytta väntar nu på nya skivor oxh bussningar bak!

                              Har sökt på vaz som du sa och fann några stycken.

                              Letar efter nå vettiga däck i 14" vilket inte verkar va det lättaste..

                              Comment


                              • Dessa passar utmärkt i alla fall med min sänkning, spacers och fälg.

                                http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...121&sowigan=So

                                Comment

                                Working...
                                X