Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som har bänkat sin 20 VT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ha ha tja den gamla Boxtern är allt duglig den med. Ha i åtanke att vi enbart pratar väghållning nu

    Den nya S3:an har jag ingen aning om men enligt AUDI:Audi S3 står för sportbilslika prestanda. Sprinten till 100 km/h avklaras på 5,7 sekunder.

    Mao: Från stillastående är du en fjärt i universum men när du har fäste så blåser du nog förbi all massa.
    Piaggio Purejet -06
    Fiat Coupe 20VT-98

    Comment


    • #62
      nej jag jämförde me den gamla serien, vanlig och s modellen. Och boxtern har bättre väghållning, helt klart. Racea en boxter s (gamla) i några minuter på landsväg/rondeller och det lilla jag knapade in på raksträckorna förlorade jag lite i rondellerna. Satan va fort de gick i rondellerna
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • #63
        Kan inte heller hålla med om att coupen skulle ha kass vähållning, kör en saab01 så får ni känna på kass väghållning :P

        Nä dags o käka lite frukost nu grabbar.
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #64
          Hahaha
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #65
            Vilket varvtal man ska hålla när man startar beror mycket på väglaget och dina däck. Har tränat lite på snabba starter då jag varit ute och kört lite "rödljus race" och det varierar. Just nu har jag skit däck men 3500rpm verkar i de flesta fall vara bra varvtal för mig. Spinner väldigt lite innan jag får fäste. Sen gäller det att kunna hantera gaspedalen tills man får grepp.

            Sen tror jag inte på att Civic Type R eller Golf GTI är snabbare än coupen 20vt rakt fram om ens på banan.

            Porsche snacket säger jag inget om då jag aldrig kört mot en, men ni som påstår att ni hängde på en Porsche eller hängde av den, hur vet ni att föraren inte gav ifrån sig allt eller att föraren kan hantera sin bil ordentligt?

            Samma som om en volvo raggare skulle komma och säga att han hängde av en coupe när jag i själva verket inte märkte att han tävlade mot mig.

            Sen är det inte många som vågar eller vill racea mot mig vid rödljusen av någon anledning. Har varit ute och kört mot diverse bilar och jag kan säga att jag forlorade friskt många gånger! Dock var inga av bilar jag förlorade mot i orginal utförande och jag kör orginal, inte ens chip finns.

            Här följer en poäng lista när jag körde sist: http://mnracing.badanka.com/poang.pdf

            De bilar som inte klarar av coupen är:
            Mazda RX7 GenII
            Audi 200
            Saab 900
            Honda CRX
            Mazda 323
            Toyota Supra MKIII
            BMW535 - Jag tror på dött race
            Dodge Stealth (Förklädd Mitsu 3000GT) - Hade jag fått bättre fäste hade det blivit dött lopp.

            BMW 318+ är turbokonverterade BMW-s och de fixar inte jag orginal.

            Övriga bilar på listan gör mos av mig och de flesta är inte orginal. Förlorade hårt mot en Opel rekord men en FMIC över hela fronten. Ägaren hade inte bänkat den men för att inte överdriva sa han att 400hk har den.

            Varför jag skriver detta är för att vara lite realistiska, coupen är inte en raket 0-100 men den har bra fartegenskaper och är javligt rolig att köra för pengarna och jag älskar min coupe!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #66
              Originally posted by 84jr0
              jag älskar min coupe!
              När ska ni gifta er?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #67
                Originally posted by Freddan72
                När ska ni gifta er?
                Är redan lyckligt gifta! Fick inte du inbjudan till bröloppet?
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Kung
                  Väghållningen däremot i en Fiat Coupe är direkt usel om man jämför med tex Nissan 200 SX. Audin är heller inget att hurra för men har hjälpsnöre med permanent fyrhjulsdrift.
                  200SX brukar ju för det mesta stå vid sidan av banan så jag vet inte om jag tycker den är så snabb?

                  Sist på mantorp var det två st 200SX med. Båda hade trimmat och fixat men det var ju inga problem att hänga av dem med min orginal-Coupé... Varför vet jag inte?
                  Last edited by TobbeC; 4 September 2006, 08:58.
                  Porsche Boxster S 2002

                  Comment


                  • #69
                    Får ta o sluta gå på vad pappret visar och bilda en uppfattning efter hur den faktiskt är när jag sitter bakom ratten, eller hur? :P

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Ary
                      Får ta o sluta gå på vad pappret visar och bilda en uppfattning efter hur den faktiskt är när jag sitter bakom ratten, eller hur? :P
                      Bingo!
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #71
                        hehe

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by TobbeC
                          Bingo!
                          Huvudet på spiken, verkligen. Jag körde Coupe på Gotland Ring i helgen och tyckte att den betedde sig riktigt bra. Sedan är det ju ingen bil som går särskilt fort med gatdäck.
                          Daniel Östlund
                          www.kraniel.com

                          >> Min Coupé<<

                          Comment


                          • #73
                            Hur gick det då? Bilder?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Ary
                              Får ta o sluta gå på vad pappret visar och bilda en uppfattning efter hur den faktiskt är när jag sitter bakom ratten, eller hur? :P
                              Så är det!
                              Coupéns körglädje kan inte präntas ner på papper. Den måste upplevas!
                              Flickvännen fick köra i helgen och hon vrålade i kapp med motorn.
                              Hon gasade järnet på härligt krokiga vägar runt sjön Lygnern utanför Kungsbacka.
                              Dit borde vi köra på fiatutflykt!!!
                              Coupé 20VT LE -99 Svart
                              Camaro V8 1LE -14 Röd
                              Huracan V10 610-4 -14 Grå
                              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by alx
                                Så är det!
                                Hon gasade järnet på härligt krokiga vägar runt sjön Lygnern utanför Kungsbacka.
                                Dit borde vi köra på fiatutflykt!!!
                                I'm on
                                With great power comes the bitches
                                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                                Comment

                                Working...
                                X